Antena 1 acuza la Parchet masluirea audientelor TV
Antena 1 acuza firma care se ocupa de masurarea audientelor TV -TNS-AGB International – ca nu a reflectat corect rezultatele de rating ale „Observatorului” din ultimele saptamani.
Pe scurt, Antena 1 considera ca, daca alte programe au avut variatii de audienta ca urmare a trecerii de la perioada de vara la cea de toamna, in ratingul „Observatorului” nu se reflecta schimbarea comportamentului de consum al telespectatorilor. Reprezentantii TNS-AGB spun ca datele sunt cele reale.
Plangere la Parchet
Postul din grupul Intact a depus o plangere si la Parchet, in care acuza ca TNS-AGB International prejudiciaza canalul TV intentionat, din „anumite interese”.
Intr-un punct de vedere al Antenei 1, remis EVZ, Cristina Niculescu, director de comunicare, spune ca demersul a fost facut dupa ce canalul a observat „elemente care tin de o evolutie nefireasca a valorilor de audienta TV”.
„Obiceiurile de consum ale telespectatorilor sunt date peste cap, afinitatile de pe acelasi program se modifica de la o zi la alta fara un motiv rezonabil, iar sezonalitatea se respecta pentru anumite posturi”, explica ea intr-un document remis EVZ.
„Observatorul”, spune reprezentantul Antena 1, a avut aceeasi audienta sase saptamani la rand. Datele TNS-AGB prelucrate de Antena 1 arata ca, in perioada august-septembrie, „Observatorul” a avut, saptamanal, un rating mediu de 4%-4,1%, ceea ce inseamna ca, aproximativ 400.000 de telespectatori din mediul urban au ales „Observatorul”.
In acelasi timp, Stirile Pro TV au crescut de la o medie de 5,7% la 7,2% in septembrie.
„Este de notorietate ca, in lunile de vara, consumul TV scade, pentru ca in prima jumatate a lunii septembrie sa se remarce o revigorare. Majoritatea programelor TV se supun acestei reguli si in aceasta categorie intra si jurnalele de stiri”, puncteaza oficialul Antenei 1.