Dacia, vanzari la nivel mondial in crestere cu 12%
Compania Dacia se axeaza in special pe exporturi, care detin o pondere de circa 55% din totalul productiei de la Pitesti, potrivit lui Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. “Nu am facut o prioritate din piata romaneasca si am mizat mai mult pe export.
Nu am neglijat insa desfacerea nationala, unde vanzarile au crescut conform pietei”, a declarat pentru Business Standard Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. Acesta a adaugat ca tarile in care marca de autoturisme Dacia se vinde cel mai bine sunt Franta, Germania, Turcia si Algeria.
Potrivit oficialului Dacia, gusturile romanilor s-au mai rafinat, iar puterea de cumparare a crescut, motiv pentru care s‑au majorat vanzarile de autoturisme din import.
In ceea ce priveste trimestrul al treilea, vanzarile Dacia la nivel mondial au crescut cu 20,2%, la 53.145 de unitati, dintre care 49.725 de autoturisme si 3.420 de vehicule comerciale usoare, in timp ce vanzarile la nivelul grupului Renault au avansat cu 6,4%, la 575.281 de unitati.
Dacia a inregistrat performante puternice pe piata europeana in perioada iulie-septembrie 2007, cu un avans al vanzarilor de 86%, favorizat de succesul modelului Logan MCV, alaturi de Logan Sedan. In luna septembrie, vanzarile Dacia au scazut cu 7,5%, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, in timp ce vanzarile totale ale grupului Renault au scazut cu 2,8%.
Tot in perioada ianuarie-septembrie, vanzarile de autovehicule comerciale usoare au crescut cu 0,3%, la 8.907 de unitati, nivel similar celui inregistrat in perioada similara a anului trecut, in conditiile in care, in trimestrul al treilea, au consemnat un avans puternic, volumul vanzarilor urcand cu 54,3%.
La finele lunii septembrie, Romania era a sasea mare piata pentru Renault, cu 98.810 de autovehicule vandute de la inceputul anului, dintre care 74.818 vehicule sub marca Dacia si 23.992 de unitati sub marca Renault. Grupul francez controleaza 38,6% din piata auto locala.
Renault a vandut la nivel international, in intervalul ianuarie-septembrie, 1,84 milioane de autovehicule, sub cele trei marci ale grupului, Renault, Dacia si Renault Samsung Motors, in scadere cu 0,7% fata de perioada similara a anului trecut. Pe piata europeana, vanzarile grupului au scazut cu 6,6% in perioada mentionata, la 1,22 milioane de autovehicule.
Un articol de Otilia Caloian