China, a doua putere media
Brazilienii, chinezii, indienii si rusii au in comun un apetit considerabil pentru mass-media si divertisment.
Cele patru tari vor insuma un sfert din cresterea pietei de media in urmatorii cinci ani, iar China va deveni, incepand din 2009, cea de-a doua piata din lume, dupa Statele Unite. In evolutia sa, tara va depasi Marea Britanie, in urmatorul an, si Japonia, in 2009.
Acestea sunt cateva dintre concluziile studiului anual al firmei de consultanta si audit PriceWaterhouseCoopers, dat publicitatii la inceputul acestei saptamani si preluat de „Le Figaro”.
Marea Britanie domina Europa
Impulsionata de evolutia principalelor patru piete emergente, valoarea segmentului media (televiziune, internet, spectacole sportive, filme, muzica, editare de carte si radio) va creste de la 1.045 de miliarde de euro in 2006 la 1.428 de miliarde in 2011. Astfel, evolutia anuala va fi, in medie, de 6,4%, superioara celei a tuturor segmentelor economice in aceasta perioada.
In Europa, primele trei teritorii in topul celor mai valoroase piete mass-media vor ramane Marea Britanie, Germania si Franta, in aceasta ordine. O alta explicatie a cresterilor consistente inregistrate in mass-media este succesul jocurilor video.
de Alexandru bala