Internetul – prima sursa de informare, pe marile piete auto din lume
Aceasta evolutie denota faptul ca potentialii clienti sunt tot mai familiarizati cu acest instrument de lucru si au tot mai multa incredere in el, dovada fiind faptul ca internetul a devenit prima sursa de informare cand isi aleg o masina: 80% il utilizeaza cu prioritate.
In schimb, cautarile sunt directionate diferit. Daca in 2001, consumatorii foloseau cu precadere site-urile de informatii auto traditionale, astazi prefera in primul rand site-urile producatorilor auto, apoi cele ale utilizatorilor de masini, care ofera detalii despre propriile lor experiente.
Initiatorii studiului explica acest trend prin faptul ca blogurile si forumurile au devenit pentru potentialii cumparatorii surse cheie de informare, aceste site-uri fiind create chiar de cumparatori si sunt garantia unei perspective mai obiective.
Iata de ce consumatorii continua sa prefere informarea “din gura in gura”, exprimata acum pe internet.
O alta concluzie a acestui studiu este faptul ca 70% dintre consumatori doresc sa impartaseasca informatiile si preferintele referitoare la viitoarea masina cu constructorii auto.
Ei doresc astfel sa profite de acest instrument de comunicare interactiva, chiar si pentru a participa intr-o oarecare masura la conceperea produselor pe care le cumpara.