Sari direct la conținut

VIDEO Ministrul Agriculturii, reacție la Guvern despre eliminarea magiunului de Topoloveni și a înghețatei din Teleorman din marile magazine

HotNews.ro
Florin Barbu, Foto: Inquam Photos / George Călin
Florin Barbu, Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat joi că a discutat cu Asociația marilor rețele comerciale cazurile prezentate de HotNews.ro cu două produse românești eliminate de la raft, respectiv magiunul de Topoloveni de către Metro și înghețata din Teleorman de către Carrefour. Acesta a spus că este în discuții cu Metro și că va avea o întâlnire săptămâna viitoare cu toate magazinele de retail pe aceste aspecte și a dat și un exemplu de alte produse românești care au fost reintroduse la raft în urma reclamațiilor.

Barbu: Magiunul pleca cu 9 lei de la procesator și ajungea la magazinul de retail la 30 de lei. După plafonarea adaosului comercial are un preț corect

Ministrul PSD al Agriculturii, Florin Barbu, a fost întrebat joi de HotNews.ro în briefingul de presă după ședința de Guvern despre cele două cazuri de produse românești scoase de la rafturile unor retaileri.

  • „Ştiu amândouă subiectele. Am discutat cu domnul Bădescu de la AMRCR. Magiunul de Topoloveni, bineînţeles, a fost băgat în plafonarea adaosului comercial şi doamna (n.a proprietara firmei care produce magiunul) chiar mi-a mulţumit pentru acest aspect, pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator şi ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei.
  • Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români şi din punct de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al achiziţionării, pentru că are un preţ corect acum la raft”, a declarat ministrul Florin Barbu.

Acesta a spus că va avea săptămâna viitoare discuții pe aceste aspecte cu toți retailerii.

  • „Dacă ne referim la Metro, sunt în discuţii cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că şi săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte şi sunt sigur că le vom rezolva. Dar nu putem spune că în magazinele din România magiunul de Topoloveni nu există; este în peste patru retaileri din România magiunul de Topoloveni”, a spus acesta.

Barbu spune că au fost probleme și cu legumele românești. V-am dat un exemplu. Sunt „n”

Întrebat de HotNews.ro dacă i s-au semnalat și alte situații de produse românești care să fi întâmpinat probleme în comercializarea de către marii retaileri, Barbu a confirmat.

  • „Sigur că mi s-au semnalat. Întotdeauna când mi s-au semnalat, Ministerul Agriculturii s-a implicat şi aceste probleme au fost rezolvate”, a spus ministrul.

La solicitarea HotNews.ro de a oferi detalii, acesta a dat un exemplu.

  • „Legume, vă dau un exemplu, legume care în momentul de faţă…, legumele româneşti sunt în toate magazinele de retail din România. Dacă mergeţi în orice magazin de retail din România găsiţi roşii şi legume româneşti.
  • Anul trecut, da, era o problemă. Bineînţeles că am intervenit. Am avut şedinţă inclusiv cu şefii care conduc aceşti retaileri până la nivel de CEO, inclusiv am adus la Ministerul Agriculturii partea de achiziţie din aceste magazine de retail şi, împreună cu mai multe cooperative, cât şi cu Casa Unirea, am integrat legumele româneşti în aceste magazine şi, aşa cum spuneam, în momentul de faţă în magazinele de retail în România găsiţi roşii şi legume româneşti. V-am dat un exemplu. Sunt „n””, a mai precizat joi ministrul Agriculturii.

Magiunul de Topoloveni, primul produs tradițional românesc recunoscut de UE, a fost eliminat de pe rafturile Metro.

Bibiana Stanciulov, proprietara firmei care produce Magiunul de Topoloveni, unul dintre cele mai cunoscute branduri alimentare românești, a dezvăluit publicului HotNews.ro în ce constă procesul pe care l-a intentat rețelei Metro. ”Retailerii schimbă des oamenii, nu poți construi o relație de încredere în afaceri. Le-am explicat în toate limbile pământului și, pentru că ne-au delistat, i-am dat în judecată”, a spus Stanciulov.

Ca și în cazul înghețatei românești din Teleorman, care a avut aceeași problemă cu Carrefour, magiunul de Topoloveni susține că retailerul Metro nu are dreptate ca să invoce ”lipsa volumelor” de marfă a producătorului român ca motiv al scoaterii din magazine.

Rugat de HotNews.ro să explice situația, Metro nu a răspuns, până la publicarea acestui articol.

Pentru detalii citește:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro