Sari direct la conținut

Trenurile nu vor mai circula după 10 decembrie pe 27 de km de cale ferată din Banat

HotNews.ro
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews

Operatorul privat Regio Călători se retrage de pe o parte a secției 217, iar trenurile nu vor mai circula pe 27 de km, între Lovrin și Nerău, în Banat. În prezent sunt șase trenuri pe sens și fac între 34 și 37 de minute. Într-un răspuns pentru HotNews.ro, CFR Călători spune că NU a încheiat Contract de Servicii Publice (CSP) pentru operarea trenurilor de călători pe relația Lovrin – Nerău.

Linia 217 Timișoara Nord – Periam – Lovrin – Nerău are 93 de km. Regio Călători s-a retras la final de 2021 de pe tronsonul Timișoara Nord – Periam – Lovrin, iar CFR Călători a preluat secția.

În Mersul Trenurilor 2022-23 vor fi două trenuri pe zi de la Timișoara la Lovrin și două Timișoara – Periam. Lovrin este la 66 de km de Timișoara pe linia 217.

Lovrin este o comună de 3.000 de locuitori, iar Nerău este un sat cu aproximativ 1.000 de locuitori. În trecut, cei 27 de km dintre Lovrin și Nerău figurau în Mersul Trenurilor drept linia 219.

Lovrin este un mic nod feroviar, fiind prezent și pe linia 218, Timișoara Nord – Lovrin – Cenad, 75 km. Lovrin este la 47 de km de Timișoara pe linia 218.

În Banat există o rețea feroviară foarte densă, construită de austrieci acum un secol și jumătate, dar câteva secții s-au închis în ultimii 30 de ani.

HotNews.ro a trimis o întrebare la CFR Călători, pentru a afla dacă operatorul de stat va prelua operarea trenurilor de călători pe relația Lovrin – Nerău și retur. Compania spune că NU s-a încheiat un contract în acest sens.

CFR Călători mai spune că pe aceste secții neinteroperabile, pe care traficul de călători este foarte redus, costurile de operare sunt foarte mari în raport cu veniturile ce pot fi realizate din vânzarea de bilete.

Iată răspunsul CFR Călători

Obligatia de serviciu public care revine CFR Călători se stabilește de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară cu acordarea unei compensații în conformitate cu prevederile legale astfel încât să se asigure pentru operator un minim de eficiență financiară.

Pentru operarea pe secțiile neinteroperabile, aşa cum este Lovrin – Nerău, la care operatorii privați au renunțat, CFR Călători a solicitat în numeroase rânduri încheierea, în limitele și condițiile legii, de contracte de servicii publice separate, operarea trenurilor urmând să fie efectuată în conformitate cu necesarul de transport identificat și stabilit de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în vederea constituirii obligației de serviciu public.

De regulă aceste secții neinteroperabile – fiind secții cu trafic de călători foarte redus – necesită o abordare specifică, având în vedere discrepanța foarte mare dintre veniturile posibil de realizat din vânzările de legitimații și costurile de operare.

Menționăm că pentru Planul de mers de tren 2022/2023, CFR Călători nu a încheiat Contract de Servicii Publice (CSP) cu Autoritatea de Reformă Feroviara din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pentru operarea trenurilor de călători pe relația Lovrin – Nerău și retur.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro