S-a semnat contractul de finanțare pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Episcopia Bihor
CFR Infrastructură a anunțat că a fost semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei, pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii.
Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane. Cele mai rapide trenuri au viteze medii de 60 km/h.
Cât dura călătoria de 152 km dintre Cluj și Oradea cu cel mai rapid tren:
1929: 2 ore și 53 minute
1939: 2 ore și 22 minute
1961: 2 ore și 27 minute
1971: 2 ore și 17 minute
1980: 2 ore și 19 minute
1989: 2 ore și 12 minute
1996: 2 ore și 16 minute
2005: 2 ore și 18 minute
2010: 2 ore și 28 minute
2015: 2 ore și 29 minute
2022: 2 ore și 29 minute
Ce spune CFR SA
Am semnat contractul de finanțare, în valoare de 9,36 miliarde de lei, pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor!
Pentru toate cele 4 loturi ale acestui obiectiv de 166 km – finanțat prin PNRR – au fost desemnați constructorii.
Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (20.10.2022). Contract de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea RAILWORKS (2.11.2022) Contract de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA
Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20.10.2022). Contract de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA.
Lotul 4: Aleșd – Frontieră (46,74 km) a fost desemnată câștigătoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022). Contract de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA.
Lucrări
– modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe
– reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
– modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată
– modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire
– construcția unor clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea
– construcția unor clădiri de exploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, dar și în haltele Ciucea, Lacu Crișului și Butan
– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații pe întregul traseu și montarea de bariere automate la trecerile la nivel
– implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări pentru protecția mediului.