Sari direct la conținut

A fost desemnat câștigătorul pentru modernizarea a 85 km de cale ferată din județul Suceava

HotNews.ro
Utilaje feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Utilaje feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie privind elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Pojorâta – Suceava. Între cele două localități de pe lina 502 sunt 85 km, circulă 7 trenuri pe sens, iar vitezele medii sunt între 32 km/h și 51 km/h.

Trenurile nu depășesc 80 km/h pe acest tronson

Linia 502 Suceava – Vatra Dornei – Ilva Mică, 191 km

Cât făcea cel mai rapid, dar și cel mai lent tren pe cei 191 km

1980: 4 ore și 12 minute – 4 ore și 42 minute

1989: 4 ore și 51 minute – 5 ore și 27 minute

1996: 3 ore și 43 minute – 4 ore și 30 minute

2005: 4 ore și 4 minute – 4 ore și 21 minute

2015: 4 ore și 4 minute – 5 ore și jumătate

2022: 4 ore – 5 ore și 9 minute

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică privind elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Pojorâta – Suceava (subsecțiunea 3 a tronsonului Apahida – Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea SC BAICONS IMPEX SRL – SC ISPCF SA, în valoare de 37,5 miioane lei (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecțiunea 3 POJORÂTA – SUCEAVA, în lungime de 85 km, au drept scop identificarea soluției optime din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, al impactului asupra mediului.și al schimbărilor climatice.

Sursa de finanţare este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.

Obiectivele contractului

  • creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu cerințele europene.
  • creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști, precum și a volumului de mărfuri transporte la nivel intern și international.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro