Sari direct la conținut

A fost lansată licitația pentru modernizarea a două loturi ale liniei ferate Craiova – Caransebeș

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pentru două loturi dintre Craiova și Caransebeș, pe magistrala 100, cea pe care vitezele au scăzut cel mai mult în ultimii 25 de ani. Cele două loturi au, în total, 83 km și costurile trec de 2,5 miliarde lei.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Craiova – Filiași (lotul 1) și Filiași – Igiroasa (lotul 2), aferente obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225km).

Valoarea financiară totală estimată a celor două contracte este cuprinsă între 2.543.299.367,07 lei fără TVA și 2.781.973.710,56 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 82,24 km astfel:

LOT 1: Craiova (CAP X) – Filiași (CAP Y), km 248+760 – 286+735 (37,975 km)

Valoare estimată: între 1.400.738.775,27 lei fără TVA și 1.532.190.232,35 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 54 luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări)

LOT 2: Filiași (CAP Y) – Igiroasa (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km)

Valoare estimată: între 1.142.560.591,80 lei fără TVA și 1.249.783.478,21 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări)

Obiective

  • îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
  • modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
  • mărirea capacității de tranzit;
  • asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
  • modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
  • modernizare poduri, podețe;
  • reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
  • instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro