Abonament pentru teleshoping
Merlin observa pe blogul sau ca TVR1 are in program 55 de minute de teleshoping pe zi si se intreaba la ce foloseseste o televiziune publica cu teleshoping.
Am dat din pura intamplare peste un post tv care se numeste TVR1, nu stiu daca-l mai stiti. E un post al televiziunii nationale. Nu, nu National TV; TVR 1 e cu totul altceva, nu le incurcati. (National TV este este cel cu reclama la Apa Minune sau cam asa ceva, iar TVR1 este cel cu Andreea Marin, Surprize-surprize)
TVR1 este un post la care platim abonament. E ca un fel de pay tv, dar cu reclame. Inainte mai dadeau si fotbal, deci se merita un pic.
De ce platim acest abonament? Pentru ca TVR1 educa. Nu stiu, nu ma uit, dar s-ar putea sa aiba si niste cursuri din alea cum dadea TVRM sau poate e vorba de altceva.
Dar TVR1 are si rubrica de teleshopping. 15 minute pe zi. Deci platim ca sa vedem teleshopping?
Tot asa, din pura intamplare, am dat pe TVR1, tocmai cand era discursul lui Tadici pe Realitatea TV si pe Antena3. Pe TVR era o reclama la bere.
Lasand la o parte faptul ca reclamele la bauturi alcoolice n-ar trebui sa fie date asa de dimineata pe postul national, poate ar trebui sa vedem cam care e viziunea televiziunii nationale despre informatii de interes public.
Cat am scris acest post televizorul a mers tot pe TVR1.
A fost un buletin de stiri la ora 17 00. Inainte au fost cam 5 minute cu o emisiune, ceva cu Ilie Nastase, pe vremuri. Emisiunea asta a inceput cu reclama la URSUS si s-a sfarsit tot asa, deci mi se pare ca e corect sa afirm ca toate cele cinci minute au fost de fapt consumate pentru a asocia imaginea berii cu tenisul. Au urmat cateva clipuri publicitare dupa care a inceput jurnalul de stiri. A durat 5 minute. Dupa aceea iar calupuri de reclama vreo 10 minute.
Prin urmare, ma simt indreptatit sa solicit ajutoare de la buget pentru berea Ursus si subventie de la stat pentru toate posturile de teleshopping, in virtutea principiului liberei concurente.
Serios vorbind, cred ca trebuie facuta o distinctie clara intre teleshopping si clipurile publicitare, iar TVR-ului n-ar trebui sa i se dea voie sa bage asa ceva.
Update: Nu 15, ci 30 55 de minute pe zi de teleshopping. Deci, sa-mi spuna si mie cineva cat la suta din programul tvr este reclama? Comparativ cu Pro sau cu Realitatea.
comentariul lui Insider:
Dragilor, teleshopping-ul este intr-adevar un scandal, dar nu din motive financiare, ci de continut. El nu corespunde misiunii publice, dar TVR primeste bani pentru el si TVR are mare nevoie de bani, pentru ca taxa de care va plingeti este foarte mica si nu a mai fost indexata. Mai mult, de cind s-a privatizat Electrica, nici macar nu a mai fost colectata in totalitate pentru ca noii proprietari ai celor 5 companii nu au nici o obligatie in acest sens. In privinta calupurilor publicitare, ne enerveaza pe toti, dar durata si amplasarea lor este dictata de legea audio-vizualului. Fara reclame, TVR nu ar supravietui, ceea ce, avind in vedere calitatea sa execrabila si caderea sistematica sub controlul puterii politice, nici nu ar fi asa o mare nenorocire. Institutia nu mai poate fi salvata in actuala forma. Oricine a incercat s-o transforme din prostituata politica si vaca de muls intr-o doamna respectabila a esuat. Trebuie inchisa si infiintata alta institutie, dupa o cu totul alta lege. In lipsa unei miscari populare in acest sens insa nu se va intimpla nimic si vom pierde in continuare vremea pe bloguri…