Sari direct la conținut

Afacerea fotbal intern pe TV

Evenimentul Zilei

Sumele vehiculate pentru drepturile de difuzare ale meciurilor din Liga I de fotbal pentru urmatorii ani sunt impresionante. Acum cateva zile, propunerile de la Liga Profesionista de Fotbal au urcat de la 15 milioane de euro la 27,5 milioane de dolari (fata de 7,5 milioane de dolari in acest an).

Au sansa televiziunile sa amortizeze banii dati pe meciuri? Analiza EVZ arata ca meciurile nu aduc profit, ci pierderi, iar avantajele tin, printre altele, de imaginea postului si de strategia de programare. Posturile TV spun ca preturile dorite de Liga pentru sezonul 2008-2009 nu sunt justificate.

Din punct de vedere al pretului pe meciul cumparat, in sezonul 2006-2007 posturile nu au castigat financiar.

Nici detinatorul drepturilor de pana la sfarsitul campionatului, Telesport, nu este multumit de pretentiile financiare ale Ligii. „Sumele nu sunt fezabile. Nicio televiziune nu poarte suporta aceste valori”, a declarat Horatiu Nicolau, proprietarul Telesport.

Studiu de caz: sezonul 2006-2007

Calculele EVZ arata ca, in editia 2006-2007, audientele obtinute de meciurile de fotbal nu au atras publicitate care sa amortizeze investitia din punct de vedere financiar.

Cand Liga I era la TVR 1, fiecare partida avea o audienta medie de 1,1 milioane de telespectatori in mediul urban. Impreuna cu meciurile de pe TVR 2, postul public a strans din reclame 500.000-600.000 de euro. Scazand costurile de productie (aproximativ 150.000 de euro in total) suma nu acoperea cei aproximativ 900.000 de euro pe care ii platea catre Telesport.

Antena 1 a difuzat in sezonul trecut un meci pe etapa – optiunea 2. Fiecare a avut o audienta medie de 682.000 de telespectatori in mediul urban. Cheltuielile pentru fiecare meci, facand o medie, erau cam de 65.000 de euro. Calculand publicitatea (aproximativ 1,5 milioane de euro), fiecare partida a adus postului din Baneasa cam 50.000 de euro.

In total, difuzarea meciurilor a adus pierderi totale, din punct de vedere strict al raportului costuri/publicitate, de 300.000-350.000 de euro.

integral in EvZ

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro