Sari direct la conținut

​Afacerea Renault – Cateva explicatii – De ce nu este la fel de grav ca la Volkswagen si ce a gresit constructorul francez

HotNews.ro
Intrarea in sediul Renault, Foto: Renault
Intrarea in sediul Renault, Foto: Renault

​Pentru Renault ziua de joi a fost una cumplita si la un moment dat se parea ca suntem in fata unui nou scandal Volkswagen. Nu este cazul, fiindca nu a fost instalat niciun soft inselator pe masinile diesel, insa Renault va avea cel putin pe termen scurt de suferit, macar la capitolul imagine. Compania franceza a gresit puternic atunci cand a decis sa nu anunte ca au existat perchezitii, iar lipsa de transparenta a speriat bursa. In plus, climatul de suspiciune care domina in industria auto de la inceputul scandalului Volkswagen se va accentua, iar masinile diesel primesc (inca) o lovitura morala.

Autoritatile franceze au confirmat faptul ca Renault NU a instalat vreun soft care sa pacaleasca testele de emisii, iar aspectul acesta face ca lucrurile sa fie mult mai putin grave decat in cazul Volkswagen.

Insa testele facute in ultimele luni au aratat ca in conditii normale de sosea, emisiile de CO2 si de oxid de azot sunt mai mari decat normele acceptate. Acest lucru se stia si este probabil valabil pentru toate marcile din piata. De ce Renault este acum in prim-plan? Fiindca, desi autoritatile franceze au facut perchezitii la cateva sit-uri Renault, compania nu a anuntat nimic. Cand s-a aflat pe surse si apoi declaratiile unor sindicalisti au confirmat raidurile autoritatilor, Bursa a reactionat si actiunile Renault au scazut cu 20%.

Primele zvonuri au indicat ca au fost vizate de perchezitii sit-uri tehnice legate de omologari si unitati de control al emisiilor, deductia fiind ca probabil Renault este implicata intr-un scandal stil Volkswagen. S-a dovedit ca nu a fost chiar asa, insa daca Renault ar fi comunicat mai din timp ce s-a intamplat, probabil ca actiunile nu s-ar fi prabusit.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro