Sari direct la conținut

Agenția de Investigare Feroviară a deschis o anchetă în cazul pantografului rupt care a rănit trei pasagere la Azuga

HotNews.ro
Pantograf rupt, Foto: CFR Infrastructura
Pantograf rupt, Foto: CFR Infrastructura

​AGIFER a decis deschiderea unei investigații în privința pantografului rupt zilele trecute la un tren care circula pe Valea Prahovei, accident soldat cu rănirea mai multor persoane, scrie Club Feroviar. CFR Călători a avut mai multe probleme cu pantografele în ultima perioadă, din cauza vechimii locomotivelor și a mentenanței dificitare.

Incidentul s-a petrecut luni, 4 decembrie 2023.

Potrivit unui comunicat AGIFER, deschiderea investigației are loc „ca urmare a avizării Revizoratului General de Siguranța Circulației din cadrul CNCF „CFR” SA”.

„Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER a luat la cunoștință despre incidentul produs la data de 04.12.2023, în jurul orei 06:45, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate București, Ploiești – Brașov (linie dublă electrificată), în stația CFR Azuga, în circulația trenului de călători Interregio nr.1742 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), prin ruperea pantografului activ al locomotivei EA 583 de remorcare a trenului, pantograf care în căderea lui a spart un geam de la primul vagon al trenului și a rănit trei persoane care ulterior au fost transportate la spital”, spune Autoritatea.

În urma accidentului, trei femei, pasagere în trenul IR 1742, au fost rănite şi au ajuns la Spitalul Orăşenesc Sinaia. Ele au fost lovite de cioburile din geamul spart al vagonului. Tinerele care au ajuns la spital aveau vârste între 18 și 20 de ani.

Ruperea pantografului la Azuga nu a fost nici pe departe un eveniment singular. În weekend-ul trecut au mai fost alte trei incidente similare, după cum a scris Club Feroviar.

Un pom prăbușit peste o locomotivă în zona Ilva Mică a dus sâmbătă seara la distrugerea ambelor pantografe, a barelor de înaltă tensiune și a altor echipamente amplasate pe acoperiș. Trenul a staționat cinci ore până când s-a reușit împingerea acestuia cu un diesel.

Duminica trecută un alt tren a avut probleme cu pantograful, de data aceasta fiind vorba de o defecțiune. Trenul 3086 pe relația Cluj Napoca – Mediaș a înregistrat unul dintre cele două pantografe lipite de firul de contact. A fost necesară intervenția unei drezine pentru ca locomotiva să poată trece la alimentarea cu celălalt pantograf.

Un al treilea tren ce a avut probleme din cauza defectării pantografului locomotivei a fost R4306. Pantograful s-a rupt la Apahida, iar trenul a sosit la destinație cu o întârziere de 45 de minute.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro