„AI-ul nu este miraculos. Ne ajută mult, dar nu ia deciziile”, spune un important director din industria auto românească

Inteligența artificială este foarte utilă, reduce numărul de operațiuni ce trebuie făcute, însă nu este un miracol, iar inginerii sunt cei care iau deciziile finale, spune Thierry Hilaire, care de la 1 iulie este director general al centrului de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR).
„Avem AI peste tot și îl folosim, bazându-ne pe experiență și pe date, mai ales pentru a reduce numărul de validări pe care trebuie să le facem și apoi ne putem concentra pe ce este important și pe ce trebuie făcut”, a spus Thierry Hilaire, la o întâlnire cu presa
„Inteligența artificială nu este un miracol. Avem un mod de gândire orientat pe inginerie și, până la urmă, inginerii sunt cei care spun că facem așa sau altfel sau că trebuie să adăugăm o anumită piesă. Inteligența artificială ne ajută, însă nu ia decizii”, a adăugat șeful Renault Technologie Roumanie.
L-am mai întrebat pe Thierry Hilaire cu cât ar putea reduce tehnologiile de AI durata totală de dezvoltare a unui model nou? Șeful RTR spune că obiectivul este ca timpii de dezvoltare să scadă cu un an, iar AI-ul va contribui și el la asta, însă nu va fi singurul factor. Spre exemplu, la noul Duster s-a lucrat trei ani.
Renault Technologie Roumanie (RTR) este cel mai mare centru de inginerie Renault Group din afara Franței și aici sunt dezvoltate vehicule din faza de concepție, până la cea de producție.
Activitatea RTR acoperă atât partea de proiectare, dezvoltare și testare a vehiculelor (inginerie produs), cât și pe cea de integrare cu procesele de fabricație (inginerie proces). Sunt activități în patru locuri: Titu, București, Mioveni și Pitești.
Despre influența AI a vorbit acum trei luni, într-un interviu pentru HotNews.ro, șeful centrului de design Dacia
Ce spunea Emanoel Derta
„Noi deja folosim AI foarte mult, iar eu am fost unul dintre cei care au promovat mult folosirea AI-ului. În următorii ani încă rămâne un tool, în sensul că un AI-ul nu-mi poate lua locul la partea de pură creativitate. De ce? Fiindcă AI-ul ce face? Se duce pe internet și se uită la ce vede acolo și, eventual, dacă-i cer „Fă-mi o Dacie nu știu cum” poate face o Dacie dintr-o poză pornind de la un Aston Martin.
Este un exemplu și nu zic că n-ar fi frumoasă acea Dacie, dar atunci toată lumea mi-ar zice: „practic, tu ai copiat un Aston Martin pe care ai pus un logo de Dacia”. Așadar, există problema asta și depinde și de noi ce-o să facă AI-ul pe viitor.
Uneori ne ajută. AI-ul, în momentul de față, este foarte bun pe părțile acestea pe care le-am putea numi plictisitoare. Îi pot spune să-mi facă o grilă a radiatorului și el îți va da 200 de grile. În momentul de față, la multe mărci auto îi poți cere AI-ului să-ți dea, spre exemplu, 2.000 de imagini, dar din acestea poate vom folosi doar 10-15”.