Air France-KLM renunță la compania aeriană dedicată milenialilor după numai un an
Grupul Air France-KLM este pe cale să renunțe la Joon, compania aeriană lansată cu un an în urmă pentru a atrage tinerii adulți, după ce a semnat un acord cu sindicatele în acest sens, scrie Bloomberg, citat de Mediafax.
Cele 13 aeronave și 600 de membri ai echipajelor vor fi integrați în flota Air France, potrivit sindicatelor de la Joon.
Joon (vine de la „jeune” – „tânăr” în franceză) viza să-i câștige pe mileniali cu tarife mai mici, hrană bio și streaming video. La bord se servea suc de baobab, iar RedBullTV trebuia plătit. Dar marca s-a dovedit a fi dificil de înțeles încă de la început pentru clienți, pentru angajați, pentru piețe și pentru investitori, a declarat Air France.
Decizia marchează una dintre primele decizii strategice majore ale directorului executiv al Air France-KLM, Ben Smith, fost director executiv al Air Canada, care a preluat compania în septembrie. După ce a ajuns la o înțelegere cu sindicatele franceze, el va trebui să elimine tensiunile dintre compania franceză și mai profitabilul partener olandez, KLM, în timp ce, totodată, trebuie să concureze cu rivalii cu costuri mai mici EasyJet și Ryanair.
Le Figaro a anunțat încă din noiembrie că Smith vrea să închidă Joon, creația predecesorului său Jean-Marc Janaillac, care și-a dat demisia în urma unui conflict cu sindicatele. Joon intenționa să-și extindă flota la 28 de aeronave până în 2020, inclusiv noile Airbus A350.
Joon a generat critici chiar înainte de lansare, dată fiind dedicația sa pentru călătorii mai tineri.