Sari direct la conținut

Air Show 2016, spectacol aviatic desfasurat in prezenta a mii de spectatori la Timisoara

HotNews.ro

Cea de-a III-a editie a Air Show 2016 a creat spectacol pe cerul Timisoarei, sambata, aproximativ 15.000 de persoane venind la Aeroportul International „Traian Vuia” sa urmareasca evolutia pilotilor romani si straini participanti la acest miting aviatic, anunta Agerpres.

Ineditul evenimentului a fost oferit de formatia Baltic Bees din Estonia, prezenta pentru prima oara la Timisoara. Pilotii escadrilei au „salutat” inca de vineri dupa amiaza timisorenii, printr-un zbor deasupra orasului, in formatia de cinci aparate.

Sambata, estonienii s-au sincronizat perfect, desenand pe cer o inima strapunsa de o sageata si executand spectaculoase acrobatii, care au facut deliciul publicului.

Air Show 2016 a fost deschis de evolutia elicopterelor Puma ale MApN, urmate de avioanele ultrausoare.

Formatia ASALT s-a prezentat cu avioane de epoca, show-ul de pe cer fiind completat de momentele pirotehnice din apropierea pistei.

Programul a cuprins evolutii oferite si de Iacarii Acrobati ai Romaniei, care au executat multe zboruri si acrobatii care au avut imens succes la public, Baltic Bees si ASALT, elicopterele Puma ale MApN.

Aviatia la Timisoara isi are inceputurile in anul 1951, cand s-a infiintat Regimentul 12 Aviatie Vanatoare pe Aerodromul Pipera – Bucuresti din care a facut parte si Baza Aeriana Timisoara ce era dotata preponderent cu avioane IAK-11.

In mai 1951, din URSS au sosit primele avioane cu reactie, de tip IAK-17, ulterior, la 15 iunie 1951, Regimentul fiind dislocat din Bucuresti pe Aerodromul brailean Ianca. La 8 iulie 1953 s-a produs dislocarea Regimentului pe aerodromul Giarmata – Timisoara, un an mai tarziu pilotii incepand sa foloseasca avioane MIG 15, aparate capabile, la acea vreme, sa zboare in orice conditii meteo.

Din 1964, activitatea de zbor s-a desfasurat pe avioane MIG-21 de diferite tipuri si cu variate inzestrari, iar din 1978 in dotarea bazei au intrat si MIG-urile 23 cu geometrie variabila. Din 1993, pilotii de la Baza Aeriana 93 Timisoara au inceput zborurile pe aparatele MIG-21 Lancer.

Dupa mai bine de o jumatate de veac, Aeroportul Militar Timisoara a intrat in proces de restructurare si modernizare, iar aici a mai ramas doar o escadrila de elicoptere.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro