Sari direct la conținut

Alcoolul risca sa ramana fara publicitate pe net, in Franta

HotNews.ro

O asociatie din Franta care lupta impotriva alcoolismului a obtinut, recent, interdictia publicitatii la berea Heineken chiar pe site-ul in limba franceza al brandului – Heineken.fr. Aceasta ar putea conduce la interdictia totala a publicitatii la bauturile alcoolice pe internet, in Franta, titreaza Le Journal du Net.

Sesizat de Asociatia Nationala pentru Prevenirea Alcoolismului si Dependentei (ANPAA), Tribunalul de Inalta Instanta din Paris a deliberat, pe 8 ianuarie, in favoarea asociatiei care, in mai putin de sase luni, a obtinut doua condamnari impotriva firmei Heineken. Prima a fost in septembrie 2007, cand ANPAA a constrans producatorul de bere sa-si retraga publicitatea din cadrul Cupei Mondiale de Rugby, unde figura drept sponsor sponsor.

Pe 18 decembrie 2007, ANPPA a chemat Heineken in instanta, reprosand concernului olandez ca a facut publicitate ilegala pentru alcool, gazduind pe propriul site publicitate la berea pe care o produce. Asociatia a invocat, in acest sens, legislatia in vigoare care autorizeaza reclamele la alcool doar in presa scrisa, la radio si pe afisele publicitare.

In apararea sa, fabricantul a facut referire la o serie de dezbateri parlamentare ce au condus la adoptarea legii care incadreaza publicitatea la alcool. Mai mult, Heineken a atentionat ca in Codul de Sanatate Publica sunt indicate ca suport autorizat „mesajele” si alte „circulare comerciale”, fara sa specifice suportul media prin care acestea ar putea fi difuzate.

Conform Le Journal du Net, la inceputul deceniului trecut minitelul si telefonul figurau ca suporturi autorizate pentru publicitate la produsele alcoolice, ceea ce, prin analogie, arata ca internetul trebuia sa figureze si el pe lista suporturilor autorizate.

Cu toate astea, tribunalul din Paris nu a tinut cont de argumentul producatorului de bere. Pornind de la litera legii, care spune ca difuzarea se face pe „suport de hartie”, judecatoarea Louis-Marie Raingeard de la Blétiere a subliniat ca, „atat timp cat Codul de Sanatate Publica nu face referire la suportul web, interpretarea literala se impune: internetul nu se numara printre suporturile media autorizate pentru difuzarea publicitatii la alcool”.

In consecinta, Heineken a fost somat sa-si retraga publicitatea de pe propriul site in maximum trei saptamani. In caz contrar, va plati o amenda de 3000 de euro pentru fiecare zi de intarziere.

Totusi, nu a fost obtinuta o interdictie definitiva a publicitatii pentru produsele alcoolice pe internet. Ultimul cuvant in legislatia care incadreaza practicile publicitare ii revine Parlamentului, a conchis tribunalul francez.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro