Sari direct la conținut

Alexandrescu, AIG Life: Nu am avut discutii si nici nu am primit oferte de preluare a companiei

HotNews.ro

Cand un actionar se imbolnaveste nu inseamna ca si noi suntem bolnavi. Suntem entitate juridica separata cu bilant separat, in timp ce actionarii se schimba tot timpul. Nu am avut discutii cu actionarul majoritar si nici nu am primit oferte pentru preluarea companiei, sustine Theodor Alexandrescu, director general al AIG Life. Compania a inregistrat cresteri ale rezultatelor financiare pe piata din Romania, forta de vanzari a crescut si numarul angajatilor va fi marit, in timp ce ponderea celor care au renuntat la polite este sub 1%.

Informatia pe scurt:

1. AIG Life Romania a inregistrat rezultate pozitive dupa primele noua luni din acest an si estimeaza cresterea afacerilor in urmatoarea perioada, in pofida problemelor grupului AIG

2. Ponderea celor care au renuntat la asigurarile AIG este sub 1%

3. Directorul general al asiguratorului, Theodor Alexandrescu, crede ca situatia actuala va fi un castig pentru piata asigurarilor de viata si ca cine renunta la polite pierde.

Dupa primele noua luni din acest an, valoarea primelor subscrise de catre AIG Life a depasit 220 milioane lei, in crestere cu 49% fata de perioada similara din 2007, in timp ce profitul brut a fost de aproape 43 milioane lei, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, valoarea activelor a depasit 677,5 milioane lei in primele noua luni din acest an, fata de 502,6 milioane lei la sfarsitul lui 2007.

Ponderea celor care au renuntat la polite – sub 1%, 150.000 noi clienti

Directorul general al AIG Life spune ca gradul de reinnoire a politelor este unul dintre principalele motive atat ale cresterii valorii primelor subscrise cat si ale profitului, in timp ce numarul celor care au renuntat la polite este nesemnificativ.

„Gradul de reinnorire a politelor este de 93%, restul fiind polite care au ajuns la maturitate sau clienti care au renuntat la politele avute. Ponderea acestora este insa nesemnificativa de circa 0,7-0,8%”, a precizat Alexandrescu.

Potrivit acestuia, AIG Life are in prezent circa 700.000 clienti, din care aproape 150.000 de persoane si-au facut polite in primele noua luni din acest an.

Alexandrescu: Renuntarea la polite ar fi o mare pierdere pentru clienti

Alexandrescu a dat asigurari in privinta sigurantei banilor investiti in politele de asigurari ale companiei.

„Peste 90% din polite sunt polite garantate, iar garantiile incep cu structura produsului. Avem niste mecanisme in interiorul produsului care garanteaza, niste conditii contractuale avizate de CSA si in plus investim in instrumente fixe. Pentru ca vindem si produse de tip unit linked cu componenta investitionala, ponderea investitiilor pe piata de capital este sub 2-3% si numai la aceste produse investim pe piata de capital. In plus, produsele de asigurari de viata, prin lege reprezinta o garantie in sine, existand un fond de garantare pentru tot ce este promis, in limita fondului”, a declarat Alexandrescu.

In opinia acestuia, renuntarea la politele facute ar fi o mare pierdere pentru clienti.

„Renuntarea la o astfel de polita cu garantii este o mare pierdere, pentru ca daca o iei de la capat nu poti sa mai ai aceleasi beneficii pentru aceleasi nevoi, pentru ca vei fi mai batran si mai bolnav, iar prima de asigurare tine cont de acesti doi parametri. In plus, spre deosebire de alte produse de economisire, costurile aferente administrarii unei polite sunt aduse in primii ani, iar renuntarea ar presupune sa suporti aceste costuri”, a explicat acesta.

AIG: Asigurarile de viata vor fi principalul castigator al crizei

Potrivit oficialilor AIG Life Romania, criza financiara si problemele AIG la nivel global nu au afectat nici reteaua de vanzari ori parteneriate, in timp ce numarul angajatilor este estimat sa creasca.

„Numarul de agenti a crescut cu 20% in trimestrul trei din acest an, de la 1.000 la 1.200, pentru ca am extins recrutarea in zona de est a Romaniei, iar retelele de distributie sunt in general stabile. Este vorba de colaboratori (consultanti de asigurari care lucreaza exclusiv cu noi pe baza de mandat). In privinta personalului, in prezent avem circa 132 de angajati si prognozam sa crestem numarul acestora in perioada urmatoare pentru ca si afacerea se dezvolta”, a mai spus acesta.

Mai mult, conducerea asiguratorului este optimista si considera ca dimpotriva aceasta situatie este un castig pentru asigurarile de viata.

„Cred ca asigurarile de viata vor fi principalul castigator in aceasta situatie, pentru ca reprezinta un real suport pentru oamenii care nu au resurse suplimentare. Si credem ca asigurarile de viata vor creste in perioada urmatoare pentru ca perceptia riscurilor va fi mai pregnanta in situatii de criza”, a precizat Teodorescu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro