Sari direct la conținut

Alexandru Ciucu sau o afacere croita inaintea tuturor

HotNews.ro

Are 32 de ani si, dupa studiile de la Milano, si-a infiintat o afacere de 100.000 ron pe an: Alexandru Ciucu detine singurul atelier de costume masculine premium din Romania. Face asta pentru ca la asta se pricepe, iar pasiunea s-a transmis din generatie in generatie: bunica sa a fost croitoreasa, iar tatal sau a croit, si el, costume masculine. Ciucu a stat, de cand se stie, printre tesaturi, asa ca „Ce mai puteam eu sa fac?”, intreaba acesta, zambind.

Cu un fler la fel de ascutit precum acele si foarfeca pe care le manuieste, Ciucu a inteles ca nu doar haina invaluie omul, cat mai ales povestea pe care aceasta o transmite. In atelierul clasic, luminos, imbina nu doar materiale si accesorii scumpe, ci si detalii mult mai subtile: o muzica in surdina, mirosul unei cafele bune si, mai ales, povestea. Doar asa clientul poate pleca nu doar cu un costum unicat, ci cu un avantaj mult mai pretios: nasterea unei amintiri. E drept, poate fi o amintire de 1000 de euro, atat cat costa, in medie, un costum premium.

Ciucu insa, un pasionat al lucrurilor de calitate, se fereste de compromisuri: „Pana acum nu ni s-a facut o educatie vestimentara. Vreau sa elimin ideea de <>”.

„Detaliile fizice, evenimentul la care il vei purta si atitudinea pe care o emani” fac costumul sa prinda viata

In atelierul deschis acum doi ani, in interiorul fostei fabrici de textile APACA, creatiile au in spate migala unui ceasornicar. Trebuie sa transmita nu doar armonia tesaturii si a accesoriilor, ci si cea dintre costum si cel care il poarta. Ciucu este atent la cele mai mici detalii – ale clientului, in primul rand. Costumul trebuie sa se asorteze, in primul rand, cu felul in care arati: tenta pielii, culoarea ochilor si a parului, forma fetei, inaltime si greutate.

Alexandru Ciucu
Foto: Hotnews

Conteaza insa si evenimentul la care vei purta acel costum: „E vorba de un mediu business sau de ceremonie? Vrei sa transmiti incredere sau relaxare? Croiala, culorile si accesoriile sunt alese si in functie de locul in care vei merge”, spune Ciucu.

Nu in ultimul rand, atitudinea celui care poarta costumul realizeaza, de fapt, echilibrul. Este ca in cazul in care incerci savurarea unui trabuc alaturi de o tuica de prune. Unele lucruri pur si simplu nu merg decat asociate corect. „La fel se intampla si cu asocierea hainei cu cel care o poarta. De fapt, acest lucru este obligatoriu, dar la noi se face dupa ureche”, spune Ciucu.

Pentru ca intreg costumul sa exprime cat mai mult personalitatea celui care il poarta, Ciucu nu face decat costume unicat. Acestea sunt personalizate din mai multe puncte de vedere: tesatura, captuseala, numar de buzunare, model de slit, tipul de falduri, tipul capacelor de buzunare.

De asemenea, eticheta costumului este personalizata cu numele clientului, lucru care vine din „inclinatia moderna catre brand-uire, catre individualizare. Personalitatea clientului este mai evidentiata cand acesta spune: <>”, mai spune Ciucu.

Workshopuri de educatie vestimentara

Alexandru Ciucu
Foto: Hotnews

„Ne place sa ne imbracam si sa aratam bine. Problema este ca nu avem o educatie in acest sens, nu ne-a facut-o nimeni”, povesteste Ciucu. Situatia seamana cu cea din trafic, „unde toata lumea stie teoretic ce are de facut, dar foarte putini respecta regulile”. Asa este si in cazul hainelor: „Daca tu esti de acord sa te imbraci prost, inseamna ca deja ai facut pace cu tine”, spune Alexandru, care are insa incredere ca aceste lucruri se vor schimba in Romania.

Incearca sa influenteze chiar el mersul lucrurilor, organizand workshopuri de educatie vestimentara in firmele cu departamente dezvoltate de Vanzari. „Nu ar fi vorba doar un workshop strict tehnic, cu sfaturi pro si contra. Ar trata si faptul ca atitudinea noastra pune o haina – si pe noi – in evidenta. Totul vine din atitudine – degeaba te imbraci in costum daca atitudinea ta e de stadion”, spune Ciucu.

Cursurile, destinate multinationalelor, bancilor, firmelor de consultanta si avocatura, se vor organiza gratuit: „pleaca din dorinta de a schimba ceva”.

Toamna aceasta – liber la culori, carouri si dungi

Atelierul lui Ciucu
Foto: Hotnews

In materie de costume de business clasic, moda se schimba greu, spune Ciucu. Exista un tipar de culori si modele care nu se schimba de la an la an, asa ca, si in toamna aceasta predomina culorile negru, bleumarin si maro. Pentru ca vine iarna, se poarta toate nuantele de gri, de la gri deschis la antracit, „cu o tenta usor lucioasa, dar nu exagerat”, sfatuieste Ciucu.

Cat despre tendintele tinutelor casual, se poarta sacourile in carouri, din raiat sau cu imprimeuri. Se pot asorta cu jeansi sau pantaloni sport. In materie de culori, poti alege orice. „Tinutele smart business pot abunda in culori si carouri”, crede Ciucu.

Multitudinea de culori va putea fi observata si in a patra sa colectie, caracterizata de „de un sentiment al libertatii”, ce urmeaza sa fie lansata in luna februarie 2009.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro