Alexandru Hariga aduce singurul premiu pentru Romania in prima faza a festivalului Golden Drum
Un candidat individual din partea agentiei Ogilvy One Advertising a adus Romaniei singurul trofeu la prima gala a festivalului Golden Drum din Slovenia, desfasurat zilele acestea. Este vorba de Alexandru Hariga, web designer la Ogilvy, care s-a inscris in competitie la categoria Piran Poster Awards pentru tema „I Feel Slovenia”. Cu toate ca au avut cele mai multe lucrari inscrise in concurs, agentiile din Romania nu au reusit sa urce pe podium in cazul altor cinci categorii ale festivalului pentru care s-au acordat deja premii si unde au ajuns pe „lista scurta” cu patru lucrari.
La festivalul Golden Drum din Slovenia au fost premiati, marti seara, castigatorii categoriilor Interactive, Media Campaigns, Design & Art Direction, Advertising Campaigns, TV & Film Promo, OpenAd Idea Awards si Portoroz Piran Poster.
Singurul premiu pentru Romania a fost castigat de Alexandru Hariga la categoria Piran Poster Awards cu lucrarea „Follow your heart”. Hariga a convins juriul „prin simplitatea si modul cum am dus mai departe ideea logo-ului specificat pentru tema „I feel Slovenia””, a declarat castigatorul pentru HotNews.ro. Trofeul Golden Drum este primul din carieria lui Hariga, dar „nu consider ca acest premiu este o mare realizare pentru mine, insa sper sa fie unul din cat mai multe”, a afirmat el.
Potrivit site-ului competitiei, categoria „Piran Poster Awards” este coordonata de Municipalitea din Piran si Slovenian Tourist Board impreuna cu organizatorii Golden Drum si premiaza cu 5.000 de euro cel mai bun si mai atractiv poster care promoveaza Slovenia (pentru tema „I feel Slovenia”) si orasul Piran (pentru tema „New identity of Piran”)..
Premii acordate marti seara:
- Pentru categoria Interactive, premiul cel mare a revenit polonezilor de la Change Integrated, cu componenta online a campaniei „Onovalov’s Statue” pentru medicamentul SpecTab.
- Tot Polonia a castigat si marele trofeu la categoria Media Advertising, pentru campania „Onovalov’s Statue” a SpecTab, medicamentul remediu contra mahmurelii.
- In ce priveste categoria Design & Art Direction, marele premiu a revenit agentiei Ogilvy Pristina, pentru lucrarea „Monument Marking Kosovo’s Declaration of Independence”, realizat pentru guvernul republicii Kosovo.
- Premiul cel mare la categoria Advertising Campaigns a intrat in palmaresul TBWA\Germania cu campania „In an Absolut World”, realizata pentru Absolut Vodka.
- Franta a primit doua trofee la categoria TV & Film Promo, una dintre campanii fiind dezvoltata de agentia Publicis Conseil pentru clientul Orange.
La aceste categorii, Romania obtinuse nominalizari prin Leo Burnett (campania The Dinosaur Exhibition Campaign, inscrisa la categoriile Advertising Campaigns si Media Campaigns), Webstyler („Harta solutiilor lui Blaga”, inscrisa la categoria Interactive) si Scala JWT (campania „Bangalore Financial” pentru Vodafone, la categoria Design&Art).
Romania mai are nominalizari si, implicit, sansa sa urce pe podium la ceremonia finala, de vineri, 10 octombrie, a festivalului – Golden Drum New Europe Awards, la care se vor decerna premiile pentru categoriile TV, Press, Outdoor, Radio, Studio Drum si trofeul „Golden Rose” pentru „The New European Agency of the year”.