Alianta Renault – Nissan va lansa in 2011 pe piata din India masina de 2.500 de dolari
Renault-Nissan si compania indiana Bajaj Auto au anuntat luni ca vor infiinta o companie mixta pentru a dezvolta un model de masina low-cost, cu un pret incepand de la 2.500 de dolari. Masina, cunoscuta sub numele de cod ULC va fi pe piata indiana peste trei ani, scrie Reuters. Modelul va concura cu masina Tata Nano care insa intra pe piata anul acesta.
Noua companie mixta va fi detinuta in proportie de 50% de Bajaj Auto, iar grupul francez Renault si constructorul Nissan vor detine fiecare participatii de 25%.
Noul automobil va fi destinat initial pietei indiene de autovehicule, dar compania va avea potentialul de a se extinde si in alte state emergente.
Capacitatea anuala de productie va fi la inceput de 400.000 de unitati, iar vanzarile vor incepe in prima parte a lui 2011, in India.
Masina promisa de Renault – Nissan va avea un pret de pornire identic cu modelul Nano, al celor de la Tata Motors, prezentat la inceputul anului. Nano va fi lansat pe piata indiana in a doua parte a acestui an.
Bajaj Auto este unul din cei mai mari producatori de motociclete din India. Discutiile cu Renault – Nissan au inceput din vara trecuta.
Un miliard de dolari pentru masini electrice
Alianta nu se orienteaza doar spre masini super low-cost, ci si spre masini electrice. Astfel, Renault-Nissan ar putea investi intre 500 de milioane si un miliard de dolari in productia de automobile electrice, a declarat Shai Agassi, fondator si director general al proiectului israelian Better Place, cu care alianta a incheiat un acord, scrie Reuters.
Primele masini de test vor fi prezente in a doua parte a acestui an in Israel, dar productia de serie ar trebui sa inceapa in 2010.
Renault va pune la dispozitia Better Place vehiculele, in timp ce Nissan a creat o bateria pe baza de litiu.
Bateriile, care vor cantari 200 de kilograme, vor avea o autonomie de functionare de 160-200 de kilometri.