Am putea închide uzine, dacă îi chemați pe chinezi să producă mașini – Avertismentul unui șef influent din industria auto
Dacă în Italia chinezii vor ajunge să producă mașini, grupul ce deține și marca Fiat ar putea fi forțat să ia „decizii dure” și chiar să închidă uzine, a avertizat Carlos Tavares, șef al Stellantis. El a spus că dacă va exista presiune vor trebui luate „decizii nepopulare”. Tavares este unul dintre cei mai influenți șefi din industria auto, conducând un grup ce are aproape 200 miliarde euro cifră de afaceri pe an.
Presa a scris că autoritățile din Italia au purtat discuții cu companii din China, în ideea de a fi deschise uzine auto și de a crește producția totală de mașini a Italiei, care a scăzut cu peste 30% în ultimii ani.
„Dacă cineva ar vrea să introducă aici concurența din China, acei oameni vor fi responsabili pentru deciziile nepopulare ce vor trebui luate”, a spus Carlos Tavares, CEO al grupului Stellantis din care fac parte mărci precum Fiat, Opel, Citroen, Jeep, Peugeot și Alfa Romeo.
„Dacă vom fi sub presiune, tot ce vom putea face va fi să accelerăm eforturile de a ne crește productivitatea, pentru a fi competitivi”, a mai spus Tavares.
El a spus că, dacă vor veni chinezii, Stellantis va avea vânzări mai slabe și va pierde cotă de piață „Am putea să ajungem să nu avem nevoie de atât de multe uzine cum avem în prezent”, a spus el. „Suntem gata să ne luptăm, dar în orice luptă sunt și victime”,a spus el.
Stellantis deține mărcile italiene Fiat, Alfa Romeo și Maserati, iar grupul spune că este „fake news” informația cum că va muta din Italia producția, în țări cu forță de muncă mai ieftină. „Investim din plin în Italia”, a spus Tavares, adăugând că, spre exemplu, versiunea cu motor termic a Fiat Panda va fi produsă până în 2030, după ce inițial era vorba să fie construită până în 2027. Fiat ar trebui să înceapă în acest an și producția unui Panda electric.
Lucrurile nu sunt deloc simple, fiindcă Stellantis trebuie să facă reduceri de costuri în Italia, pentru a fi mai competitivă, iar cei de la sindicatul Fiom susțin că sunt plănuite reduceri cu 3.700 de oameni ale efectivelor totale. Stellantis nu a dat cifre și nu a confirmat informația.
Surse: Reuters, Bloomberg