Amazon își dublează profiturile la sfârșitul anului, în ciuda lipsei de forță de muncă
Amazon a depășit așteptările investitorilor în sezonul crucial al sărbătorilor, în ciuda scăderii profitabilității din cauza creșterii costurilor cu forța de muncă și a provocărilor lanțului de aprovizionare, scrie AFP.
Gigantul comerțului electronic a înregistrat venituri de 137,4 miliarde de dolari, în conformitate cu previziunile pentru trimestrul al patrulea, și și-a dublat profitul net la 14,3 miliarde de dolari.
Profitul său net a beneficiat în mare măsură de o rentabilitate a investiției, datorită participațiilor la producătorul de automobile Rivian, care a ieșit la bursă în noiembrie.
Dar piața nu a fost pretențioasă: acțiunile Amazon au crescut cu 14% în timpul tranzacționării electronice după închiderea Bursei din New York, după o zi în declin.
Grupul a spus că a avut „cel mai bun weekend de cumpărături” pentru perioada de reduceri, care se întinde de la Black Friday până la Cyber Monday (vineri și luni după sărbătoarea americană de Ziua Recunoștinței).
„Amazon a reușit să depășească așteptările atât în ceea ce privește veniturile, cât și profitul, în ciuda unui sezon de vacanță mai puțin înfloritor pentru comerțul electronic în general”, a comentat Andrew Lipsman, analist la eMarketer.
Restricțiile de sănătate legate de epidemia de Covid-19 i-au determinat într-adevăr pe consumatorii care încă sunt reticenți să adopte comerțul electronic în masă, începând cu Amazon și promisiunile sale de livrare ultra-rapidă și servicii bazate pe cloud, unde Amazon este liderul mondial.