ANALIZA Accesul de banda larga in obligatia de serviciu universal
In 23 martie 2016, Departamentul pentru Cultura, Media si Sport din Marea Britanie lansa o consultare publica cu scopul de a-i da Secretariatului de Stat puterea explicita de a introduce accesul de banda larga in obligatia de Serviciu Universal si cerand in acelasi timp autoritatii de reglementare, Ofcom, sa revizuesca obligatia de Serviciu Universal pentru a se asigura ca in viitor va continua sa reflecte nevoile de conectivitate. Consultarea explica rationamentul guvernului pentru introducerea accesului de banda larga in serviciul universal, masurile care se propun a fi introduse in legislatie si foaia de parcurs pentru realizarea acestui proiect.
Acest demers urma anuntului premierul britanic David Cameron din noiembrie 2015 referitor la faptul ca Guvernul intentioneaza sa introduca accesul de banda larga in serviciu universal pentru a oferi oamenilor dreptul de a solicita o conexiune in banda larga la preturi accesibile, la o viteza minima, de la un furnizor desemnat, la un cost rezonabil.
Pe langa legislatia primara care sa permita introducerea unui serviciu universal de banda larga, va fi afectata si legislatia secundara pentru a stabili domeniul de aplicare, inclusiv cerinte si indrumari pentru definirea serviciului universal specific, pe care Ofcom ar fi responsabil de punere in aplicare.
DCMS nu propune sa specifice o viteza minima, calitate si alte criterii detaliate in legislatia primara, ci in legislatia secundara, care poate fi mai usor revizuita si prin urmare pare mai adecvata pentru a specifica nivelul minim al serviciului. Scopul initial este sa se stabilieasca o viteza minima pentru serviciul universal 10 Mbps. Se apre ca Ofcom sustine acest demers, in timp ce documentul de consultare sugereaza ca, in 2016 nevoile digitale ale unei gospodarii tipice ar putea fi satisfacute cu aceasta viteza de acces.
Consultarea publica se va desfasura pana 18 aprilie 2016, DCMS cautand puncte de vedere din industria comunicatiilor electronice si ale clientilor rezidentiali si afaceri.
In anul 2016, conform https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi, Marea Britanie era a sasea din punctul de vedere al conectivitatii cu un index de 0,72, fata de 0,7 si locul 4 in anul 2015. Romania avea in 2016 un index pentru conectivitate de aproximativ 0,5.
Intr-o tara cu o buna penetrare a Interentului, evolutia conectivitatii din ultima vreme pare a fi fost ingrijoratoare pentru guvernanti, crestere mai mica decat alte tari de frunte din UE, de vreme ce primul ministru britanic a intervenit public, dovedind ca intelege rolul de motor al dezvoltarii economice pe care il are accesul de banda larga.
Continuare pe http://nicolaeoaca.blogspot.ro/