Sari direct la conținut

Analiza ActiveWatch – AMP: O luna de campanie electorala, doar doua ore de dezbatere

HotNews.ro

ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei a analizat in intervalul 2 – 20 noiembrie principalele emisiuni cu caracter electoral difuzate de posturile Antena 3, Realitatea TV si TVR 1. Concluzia: Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral, iar posturile comerciale au acordat intaietate „subiectelor zilei”, trecand programele electorale ale candidatilor in plan secund.

Agentia a dedicat, ca urmare a sesizarilor din mass-media, si un studiu de caz emisiunii „Nasul”, difuzata de postul B1TV.

Principalele concluzii ale analizei ActiveWatch – AMP:

  • Subiectele zilei, considerate relevante pentru agenda jurnalistilor, si scandalurile de campanie au eclipsat platformele candidatilor, acestia fiind mult mai des identificati in ipostaza de analisti si comentatori.
  • In cazul posturilor Antena 3, Realitatea TV si B1TV cadrul de dezbatere a fost in buna masura influentat de personalitatea moderatorilor.
  • Cu exceptia zilei de 20 noiembrie, nu au fost identificate formate de dezbatere axate pe confruntarea dintre candidati.
  • Crin Antonescu a fost cel mai prezent candidat in emisiunile si dezbaterile cu caracter electoral (12 aparitii).
  • Traian Basescu a fost prezent in doar 3 emisiuni electorale, insa prin reprezentarea sa de catre Sever Voinescu, in alte 6 aparitii (toate inregistrate la Realitatea TV), acesta a ocupat locul secund in topul vizibilitatii candidatilor.
  • Candidatii Remus Cernea, Ovidiu Iane si Constantin Rotaru au fost invitati doar in emisiunile organizate de postul public de televiziune.
  • Emisiunile electorale au purtat amprenta personalitatii moderatorilor, acestia transferandu-si, fara rezerve, opiniile si perceptiile cu privire la starea de fapt si/sau invitati.
  • Candidatii identificati la B1TV au avut aparitii singulare, cu exceptia lui Crin Antonescu, care a inregistrat 2 aparitii in intervalul analizat. Pe de alta parte, postul a alocat cel mai mare spatiu reprezentantilor PD-L, cu 13 aparitii in cadrul emisiunilor analizate.
  • Postul Antena 3 a fost singura televiziune angajata intr-o campanie de decredibilizare si intimidare a membrilor unei institutii publice, Consiliul National al Audiovizualului.
  • Unul dintre cele mai discutate subiecte in emisiunile de dezbatere au vizat tocmai performanta slaba a presei in a asigura un cadru de dezbatere autentic.

Rezultatele detaliate ale analizei pot fi accesate la www.activewatch.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro