Analiza Zenith Romania: 2012, al 4-lea an consecutiv de cadere a investitiilor media in Romania/ Internet-ul, singura medie ce continua sa creasca
Anul 2012 este al 4-lea an consecutiv de cadere a investitiilor media in Romania, declinul producandu-se pe fondul instabilitatii politice crescute care afecteaza semnificativ economia, deprecierea monedei locale fiind unul dintre cei mai vizibili indicatori si cu impact major imediat, si in conditiile unui consum in scadere, releva o analiza realizata de Zenith Romania. Intr-un comunicat transmis presei, agentia de comunicare arata ca „Internet-ul ramane singura medie ce continua sa creasca, dar contributia vine dinspre jucatorii ‘internationali’ Google, Facebook, Yahoo”.
„E un declin mai lent (doar 1 digit), dar cu atat mai dureros avand in vedere premizele potential pozitive ale acestui an. In plus, contextul dificil atat local cat si global (mai ales European), nu ne ajuta nici la vizibilitate pe termen lung, revizuirile trimestriale nemaifiind doar rafinari dar chiar schimbari majore (cum s-a intamplat la jumatatea acestui an). Categoric, traim vremuri interesante, in care schimbarea e singura constanta”, arata Zenith Romania.
Agentia de comunicare arata ca piata media continua sa ofere oportunitati de comunicare: „productiile TV locale (majoritatea folosind formate international de success) livreaza performante peste asteptari, evenimentele sportive ale anului (Cupa Mondiala, Jocurile Olimpice) au revitalizat piata media pe termen scurt, iar grupurile de media continua sa investeasca in produs.”
Potrivit Zenith Romania, cea mai mare parte a investitiilor media ii revine TV-ului (64%), cu precizarea ca „Internetul ramane singura medie ce continua sa creasca”.
„Desi ne-am fi asteptat ca alegerile locale sa favorizeze piata outdoor, investitiile din perioada electorala au fost mult sub asteptari, outdoor-ul inregistrand in continuare o scadere de 4% fata de anul anterior”, arata Zenith Romania.
Totodata, potrivit agentiei de comunicare, presa este, in continuare, cea mai afectata de scaderea investitiilor media, principalul declin inregistrandu-se in cazul ziarelor, in special tabloidele, care in trecut se pozitionau in topul cheltuielilor de publicitate.
Zenith Romania este parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia deţinută de Publicis Group si asigura servicii în communications planning, negociere şi cumpărare de spaţii media, analize de piaţă, competiţie şi consumator, pe toate canalele de comunicare, offline si digitale, cu executii traditionale sau neconventionale, serviciile specializate fiind execute prin diviziile sale Zed Digital si Newcast.