Angajatii BCR protesteaza incepand de miercuri, timp de trei zile, impotriva programului de lucru si a nerespectarii unor drepturi legale
Angajatii BCR, membri de sindicat, vor protesta incepand de miercuri, timp de trei zile, purtand banderole, impotriva programului de lucru, a nerespectarii unor drepturi legale si a modului in care functioneaza relatia cu patronatul, a declarat pentru HotNews.ro Ciprian Ionescu, liderul Federatiei Sindicatelor din BCR. Acest tip de probleme sunt caracteristice sistemului bancar, a spus Ionescu, precizand, insa, ca in BCR se inregistreaza cea mai mare rata de concedii medicale si de demisii din intregul sistem.
In protest sunt implicati circa 90% dintre salariatii BCR, care sunt si membri ai sindicatului. „Nu este vorba de o greva, ci de o forma de protest care presupune purtarea unor insemne specifice”, a explicat liderul sindical.
„Prima problema este programul de lucru din unitatile teritoriale ale bancii. BCR era banca care deschidea prima, iar de o luna programul a fost modificat. Se deschide cu o ora mai tarziu si s-a prelungit programul cu o ora. Angajatii trebuie sa vina cu cel putin o ora inainte de deschidere ca sa se pregateasca pentru ziua de lucru si pleaca dupa o ora sau doua de la inchidere. Salariatul lucreaza acum zi lumina”, a declarat liderul sindical.
Prin prelungirea programului de lucru si din cauza faptului ca zilele de sambata sunt lucratoare in sistemul bancar, angajatii au foarte putin timp liber. Ionescu a aratat ca salariatii nu sunt interesati de plata orelor suplimentare, ci sa li se acorde zile libere.
„Prin nerespectarea drepturilor legale ma refer la faptul ca se lucreaza mai mult de opt ore pe zi, pana la zece sau 12 ore, nu se acorda repaosul saptamanal si nu se platesc orele suplimentare”, a precizat acesta.
Pentru a sustine afirmatiile facute, Ionescu a spus ca in ultimul an, Inspectia Muncii a facut mai multe controale si a dat amenzi institutiei din cauza programului de lucru, insa cutumele nu s-au schimbat.
O alta nemultumire a sindicalistilor vizeaza valul de concedieri pe care il pregateste conducerea pentru perioada urmatoare. Ionescu a afirmat ca numarul celor care lucreaza direct cu clientii ar urma sa fie redus la jumatate ceea ce ar afecta calitatea serviciilor prestate si ar ingreuna activitatea angajatilor.
Ionescu a spus ca se afla in dialog permanent cu reprezentatii conducerii BCR, dar pana in prezent a avut loc „un dialog al surzilor”. Dupa incheierea celor trei zile de protest, angajatii vor decide cum vor actiona, in functie de rezultatele discutiilor cu patronatul, a mai spus Ionescu.
BCR a transmis miercuri dimineata un comunicatin care considera ca actiunea de protest a angajatilor nu se justifica si precizeaza ca managementul a facut o serie de propuneri federatiei sindicale, la care nu a primit un raspuns oficial.