Sari direct la conținut

ANPC: Acuzațiile aduse de Centrul de Soluționare a Litigiilor sunt „neadevărate, nejustificate și contrare spiritului de colaborare”

HotNews.ro
ANPC: Acuzațiile aduse de Centrul de Soluționare a Litigiilor sunt „neadevărate, nejustificate și contrare spiritului de colaborare”
Ioan Hotca, vicepresedinte ANPC si Alexandru Păunescu, Președinte al Colegiului de Coordonare CSALB. Sursa foto: Inquam Photos

După ce Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a avertizat luni Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) că dezinformează consumatorii de servicii financiare, conducerea Protecției Consumatorilor a răspuns marți printr-un comunicat. „Afirmațiile la adresa ANPC sunt nejustificate și nu corespund adevărului, fiind contrare spiritului de colaborare care ar trebui să caracterizeze relațiile dintre instituții care au ca scop protejarea drepturilor consumatorilor”, precizează documentul.

ANPC mai subliniază că afirmațiile CSALB au fost făcute în contextul deciziei definitive a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ), prin care CSALB a pierdut posibilitatea de a fi înscrisă pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România.

ANPC, în calitate de autoritate de stat responsabilă de prevenirea și combaterea practicilor dăunătoare intereselor economice ale consumatorilor, a informat prompt consumatorii români despre situația juridică a CSALB, susțin oficialii instituției. „Până la clarificarea acesteia, consumatorii sunt încurajați să se adreseze ANPC pentru orice dificultăți întâmpinate în relația cu operatorii economici financiar-bancari. Nimic din demersul ANPC nu prejudiciază în vreun fel imaginea CSALB”, mai arată autorii documentului.

INTERVIURILE HotNews.ro