Sari direct la conținut

ANRE obligă furnizorii de energie și gaze să-și informeze clienții că plafonarea prețurilor expiră la 1 aprilie 2025 / „Este ca și cum ai pune lupul paznic la oi”

HotNews.ro
ANRE obligă furnizorii de energie și gaze să-și informeze clienții că plafonarea prețurilor expiră la 1 aprilie 2025 / „Este ca și cum ai pune lupul paznic la oi”
Facturi la energie. Foto: Marian Vejcik | Dreamstime.com

Un proiect de ordin al ANRE arată că furnizorii vor fi obligați, începând cu 1 noiembrie, să-și informeze clienții că nu vor mai exista prețuri plafonate de la 1 aprilie 2025. Totodată, companiile trebuie să îi învețe pe oameni cum își pot schimba furnizorii. „Este ca și cum ai pune lupul paznic la oi”, comentează Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă.

Aceasta deși, prin lege, ANRE este obligată să întreprindă acțiuni de informare a consumatorilor cu privire la ceea ce se întâmplă în piață.

În schimb, ANRE îi obligă pe furnizori să informeze, lunar, consumatorii de faptul că plafonarea expiră la 1 aprilie 2025, iar prețul plătit va fi cel din contract, potrivit proiectului de ordin postat pe site-ul ANRE.

Furnizorii mai trebuie să-și informeze clienții care va fi prețul de la 1 aprilie și să le explice că pot să-și aleagă alt furnizor. Totodată, furnizorii vor trebui să le arate oamenilor cum pot găsi și compara ofertele din piață ale diferitelor companii.

Chisăliță: ANRE se spală pe mâini, deși este instituția care trebuie să informeze consumatorii

Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, precizează că această obligație impusă de ANRE reprezintă aceeași abordare slabă și ineficientă ca și în urmă cu ani de zile.

  • „ANRE se spală din nou pe mâini și mută la furnizori informarea și diseminarea, chiar daca acesta este atributul acestei inexistente instituții.
  • Din nou se vor cheltui bani de către furnizori la ordinele ANRE pentru așa-zisa informare a clienților, datorită indolenței și incompetenței ANRE.
  • Să pui furnizorii sa informeze consumatorii este ca și cand ai pune lupii să păzească oile”.

În plus, toate costurile pe care le au furnizorii, inclusiv cele cu informarea consumatorilor (imprimare a milioane de foi) se vor regăsi tot în facturile consumatorilor.

INTERVIURILE HotNews.ro