Sari direct la conținut

Anul trecut vanzarile bunurilor de folosinta indelungata au depasit valoarea de 1,4 miliarde euro, in crestere cu 2,2% fata de 2011 – GFK

HotNews.ro
Piata bunurilor de folosinta indelungata in 2012, Foto: Gfk
Piata bunurilor de folosinta indelungata in 2012, Foto: Gfk

Vanzarile inregistrate pe piata bunurilor de folosinta indelungata au depasit valoarea de 1,4 miliarde euro anul trecut, in crestere cu 2,2% fata de anul anterior, in special datorita vanzarilor din ultimele trei luni care au insumat 503 milioane euro, aproape o treime din valoarea totala acumulata in tot anul 2012, conform datelor firmei de cercetare GFK. Rezultate pozitive s-au remarcat in cazul sectoarele foto, telecom, IT si electronice, in timp ce electrocasnicele mici si cele mari au avut de suferit si s-au situat sub anul trecut. Vanzarile de echipamente IT si de telecom au insumat anul trecut 641 de milioane de euro.

Sectorul foto este cel care a inregistrat cele mai bune performante in anul 2012. Cu o crestere de aproximativ 11% de la an la an, piata a atins o valoare de 49 milioane euro in 2012.

Datele comunicate joi de GFK indica faptul ca anul trecut vanzarile de produse IT au atins valoarea de 432 milioane euro, in crestere cu 3,7% fata de anul anterior.

  • „In cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 piata de IT a inregistrat o crestere de 11% comparativ cu ultimul trimestru din 2011, ajungand la o valoare de 150 milioane de euro. Rezultatele campaniilor Black Friday le-au depasit pe cele ale traditionalului sezon de Craciun. Promotiile cu cel mai mare impact au fost cele pentru tablete, urmate de cele pentru periferice (mausi, tastaturi si camere web) si computere portabile”, mentioneaza GFK.

In privinta sectorului telecom, valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut semnificativ, cu 23.7%, in cel de-al patrulea trimestru al lui 2012 comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insumand 75 milioane de euro. Vanzarile la nivelul intregului an 2012 s-au ridicat la 209 milioane euro, in crestere cu 9,3% fata de 2011.

  • „Chiar daca telefoanele mobile inca domina piata in termeni de volum, acestea pierd teren de la luna la luna. Segmentul aducator de valoare este cel al smartphone-urilor, asigurand succesul pietei de telecom cu o prezenta in toate clasele de pret importante si un portofoliu larg de dispozitive cu ecran tactil si camera cu > 5MP. Segmentul de smartphone-uri a crescut cel mai mult la sfarsitul anului datorita campaniilor de tipul Black Friday si a cumparaturilor de Craciun”, se mentioneaza in analiza GFK.

Comunicatul integral al studiului GFK – in documentul atasat.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro