Sari direct la conținut

APIA susține o diminuare progresiva a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic. „Măsura proiectată va duce la creșterea pieței second-hand, cu mașini poluante”, spune asociația

HotNews.ro
Masini, Foto: Constantin Opris, Dreamstime.com
Masini, Foto: Constantin Opris, Dreamstime.com

​Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresiva a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic pe măsură ce costurile de fabricație și prețurile de vânzare ale mașinilor electrice vor scădea, spune Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România.

„Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat, spun cei de la APIA.

Proiectul pentru 2024 prevede o scădere de cinci ori a subvenției pentru mașinile electrice.

Ce spune APIA

Cu profundă preocupare, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează nemulțumirea sa față de recentul proiect de Ordonanță de Urgență al Guvernului României de a reduce finanțarea proiectelor cu impact energetic, in speță de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla și Rabla Plus. Considerăm că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum și asupra eforturilor de mediu ale țării.

De asemenea Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează impactul defavorabil al introducerii unei astfel de decizii prin Ordonanța de Urgență, cu consecințe negative asupra consumatorului final și al industriei auto. Este de menționat de asemenea că APIA nu a fost consultată pe marginea acestui subiect și nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanță de Urgență.

Redimensionarea drastică a acestor subvenții, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianților și clientului final este văzută de APIA ca un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieței autoturismelor noi.

Măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creșterea pieței de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat și afectând totodată siguranța rutieră, dar și ca o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru Statul Român în domeniul de activitate dedicat.

Astfel, se compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto național, cât și obiectivele României privind sustenabilitatea și reducerea emisiilor de carbon printr-o invazie și creștere exponențială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit.

De asemenea, suntem îngrijorați că aceste schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ industriei auto, diminuând vânzările de autoturisme noi și implicit contribuțiile importante la bugetul statului prin taxe și TVA. Acest lucru va duce la o scădere a investițiilor în noi tehnologii și inovații în domeniul auto, care sunt esențiale pentru progresul ecologic și economic al României.

Facem apel la Guvernul României să reconsidere de urgență aceasta decizie și să lucreze împreună cu reprezentanții industriei pentru a găsi soluții care să sprijine atât dezvoltarea industriei auto, cât și obiectivele de mediu. Este esențial ca orice măsuri adoptate să fie bine echilibrate, având în vedere atât nevoile economice ale țării, cât și responsabilitățile sale ecologice.

Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresiva a valorii tichetelor din programele Rabla Plus si Rabla Clasic pe măsură ce costurile de fabricație și prețurile de vânzare ale mașinilor electrice vor scădea. Considerăm că prin colaborare și dialog, putem asigura o tranziție echitabilă și eficientă către o mobilitate sustenabilă, care să beneficieze deopotrivă industria, consumatorii finali și mediul înconjurător.

Sursa: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro