Apple și Hyundai vor semna până în martie parteneriatul pentru construcția de mașini electrice. Producția ar trebui să înceapă în 2024 – presă
Companiile Hyundai Motor și Apple Inc sunt aproape de a semna parteneriatul pentru mașini electrice și planul este ca producția să înceapă în jurul anului 2024 în SUA, scrie publicația Korea IT News, citată de Reuters. Cele două companii nu au dorit să comenteze informația, dar zvonurile despre mașina Apple s-au intensificat în ultima lună.
Grupul Hyundai – Kia a vândut anul trecut 6,35 milioane de vehicule, cu 12% mai puțin decât în 2019, anul fiind cel mai slab din ultimul deceniu. Anul de maxim a fost 2015, cu peste 7,5 milioane de mașini.
Hyundai Motor Group anunța pe 11 decembrie că va cumpăra de la grupul japonez Softbank compania de robotică Boston Dynamics care în trecut a fost în portofoliul Google. Hyundai are planuri mari în domenii precum mașini autonome și ”taxi-uri zburătoare”.
Vineri, Hyundai confirmase inițial că a purtat discuții cu Apple pe tema construirii unei mașini electrice pentru compania americană, dar câteva ore mai târziu Hyundai a eliminat orice referire la Apple. Despre așa-zisa ”mașină Apple” (Apple car) se vorbește de ani buni și dacă va exista ea va fi asamblată de o companie auto, fiindcă ar fi extrem de scump și complicat ca Apple să construiască de la zero o uzină și să pună la punct un lanț de furnizori. Apple este celebră și pentru discreția sa, astfel că anunțul Hyundai sigur i-a enervat pe americani.
Apple lucrează la un model de mașină autonomă care va dispune și de o baterie revoluționară, iar dacă va fi ca proiectul să se concretizeze, nu se va întâmpla mai repede de 4 ani, spunea înainte de Crăciun surse citate de Reuters. S-a vorbit și în trecut despre o posibilă mașină Apple: compania a pus în 2014 la treabă o echipă în acest sens, dar câțiva ani mai târziu a abandonat aproape total proiectul, dar a reluat eforturile în 2019.
Trebuie precizat că dezvoltarea unei mașini va fi extrem de complicată chiar și pentru o companie bogată precum Apple: lanțul de furnizori este greu de construit, iar companiile de tehnologie nu sunt grozave în a produce mașini, fiindcă vorbim de industrii total diferite.
Pe de altă parte, compania care va fi aleasă de Apple va avea mult de câștigat, deci bătălia va fi mare dacă această mașină va primi undă verde din partea conducerii Apple.