Aprilie a fost o lună extrem de slabă pentru piața auto europeană. Unde au fost cele mai mari scăderi
Luna aprilie a fost una dintre cele mai slabe pentru piața europeană a mașinilor noi, doar aprilie 2020, luna în care a fost lockdown aproape peste tot, aducând cifre mai mici în toată istoria datelor de înmatriculări. Au fost și piețe cu scăderi de peste 30%, arată datele ACEA. Cifrele au fost mici mai ales din cauza crizei semiconductorilor.
În UE s-au înmatriculat 684.000 mașini noi, față de 862.000 în a patra lună din 2021. Scăderea a fost de 21%, dar în Italia a fost de 33%, în Franța de 23% și în Germania, de 22%.
La patru luni, scăderea a fost de 14% la nivelul UE, de la 3,42 milioane mașini, la 2,93 milioane. Italia a scăzut cu 27%, Danemarca și Finlanda, cu 24% și Lituania, cu 21%. Piața românească a urcat cu 35%, dar ca volum nu reprezintă nici 1% din piața totală a UE.
La patru luni clasamentul pe mărci arată așa:
Volkswagen 10,4%
Toyota 6,9%
Peugeot 6,3%
Mercedes 5,7%
BMW 5,6%
Renault 5,6%
Audi 5,2%
Kia 5,1%