Sari direct la conținut

Aproape jumatate din paginile de internet ale companiilor aeriene induc in eroare consumatorii

HotNews.ro

Cel putin 200 de pagini de internet ale unor companii aeriene europene induc in eroare consumatorii, indica un studiu realizat de Comisia Europeana, informeaza BBC Romania.

Principalele nereguli se refera la faptul ca aceste pagini nu ar arata in mod corect taxele si alte cheltuieli necesare, si ar refuza sa isi faca usor vizibile ofertele cele mai ieftine.

Comisia Europeana poate impune acestor companii sa-si inchida paginile de internet pana anul viitor, daca nu reusesc sa remedieze problemele.

15 autoritati aeriene din state membre ale UE au luat parte la acest exercitiu, la sfarsitul lunii septembrie. Acestea au analizat 400 de pagini de internet, si au descoperit ca aproape jumatate din acestea incalca legislatia europeana.

Printre cele mai des intalnite incalcari ale legilor europene se numara: preturile afisate nu includ taxe si diferite alte cheltuieli, zboruri „gratuite” care in final se dovedesc a nu fi asa, precum si obligatia atasata de oferta de a cumpara o asigurare. Comisia Europeana a refuzat sa numeasca companiile aeriene in cauza, pentru a le da sansa de a-si imbunatati serviciile.

Studiul a descoperit ca cele mai inselatoare pagini de internet apartin unor companii belgiene: 46 din cele 48 de site-uri analizate au incalcat drepturi ale consumatorilor. La polul opus, tara gasita ca avand cele mai bune servicii la acest capitol a fost Austria.

Citeste si:

Lista neagra a companiilor aeriene interzise in Uniunea Europeana

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro