ARO se vinde prost si la preturi mici
Cifra de afaceri neta a societatii ARO Campulung s-a diminuat cu 59,5% in primul semestru, conducerea companiei mentionand printre cauze practicarea de preturi necorelate cu nivelul calitativ oferit, fiabilitatea redusa si designul invechit al autovehiculelor ARO.
Potrivit raportului semestrial al societatii, cifra de afaceri a atins 176,2 miliarde de lei (circa 4,3 milioane de euro), nivelul redus al vanzarilor fiind determinat si de nivelul insuficient al capitalului de lucru, precum si de cererea interna redusa.
De asemenea, compania ofera facilitati limitate cumparatorilor pentru achizitia de vehicule, iar puterea de absorbtie a pietei autohtone este redusa in cazul modelelor de teren, se mai arata in document.
Calitatea redusa a motoarelor romanesti care echipeaza modelele de autovehicule produse la Campulung impiedica orientarea companiei catre export, iar dotarea modelelor cu motoare de import este costisitoare si greoaie. Societatea nu poate contracta credite pentru finantarea productiei curente, intrucat are de platit o serie de dobanzi restante la mai multe imprumuturi.
Compania ar avea nevoie de o finantare de cel putin 30 miliarde de lei si de o imbunatatire a programului de incasari, respectiv de o reducere a costurilor de productie.
Conducerea Aro estimeaza ca activitatea fabricii devine profitabila doar in conditiile in care productia lunara depaseste 150 de unitati. Cheltuielile societatii in primul semestru au totalizat 250,4 miliarde de lei si au depasit veniturile totale cu 58,6 miliarde de lei.
Cross Lander, actualul proprietar, s-a angajat sa achite 15,8 milioane de dolari pentru pachetul de actiuni si pentru investitii, la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei.
Firma americana a anuntat, la sfirsitul lunii aprilie, ca intentioneaza sa inceapa in cateva luni productia unui nou model, care va fi comercializat pe piata SUA.