Asociatia care reprezinta interesele clientilor de publicitate se opune acordului de advertising dintre Yahoo si Google
Asociatia americana care reprezinta interesele clientilor de publicitate considera ca acordul de internet-advertising dintre Yahoo si Google va afecta concurenta si va creste preturile pe piata, scrie Reuters. The Association of National Advertisers (ANA) a trimis o scrisoare autoritatilor si explica in ce mod poate sa dauneze pietei un astfel de parteneriat.
Asociatia spune, in scrisoarea adresata procuraturii, ca parteneriatul Google – Yahoo va controla 90% din piata publicitatii online legata de cautarea pe net. In plus, concurenta va fi franata, va creste concentrarea pe piata, se va limita capacitatea de a alege si vor creste preturile.
Yahoo spune ca in parteneriatul cu Google preturile sunt determinate de cerere, nu de colaborarea intre cele doua companii. Google spune ca intelegerea cu Yahoo va ajuta clientii de publicitate sa afle mai bine ce vrea publicul, iar preturile vor fi determinate prin licitatii. Intelegerea, spun cei de la Google, va ajuta advertiserii sa ajunga mult mai eficient la utilizatorii Yahoo.
Yahoo a incheiat in iunie un acord cu Google prin care poate utiliza tehnologia de publicitate a motorului de cautare. Yahoo a anuntat ca acordul va aduce venituri de 800 de milioane de dolari anual. Potrivit termenilor acordului, reclamele Google vor aparea alaturi de rezultate afisate de Yahoo, pentru utilizatorii sai din SUA si Canada.