AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Ford va opri cel putin opt zile productia la uzina din Koln, din cauza cererii slabe de pe piata
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Guvern: Masinile inmatriculate in alte state pot circula maxim 90 de zile pe teritoriul Romaniei
Masinile inmatriculate in alte state pot circula maximum 90 de zile pe teritoriul Romaniei. Aceasta este una dintre prevederile unui proiect de lege aprobat de Guvern. Dupa expirarea acestei perioade, soferii risca amendă si retinerea certificatelor si a placutelor de inmatriculare. Legea prevede insa si exceptii: si anume masinile conduse de cetateni straini. Dar persoanele cu domiciliul in Romania, care conduc un autovehicul inmatriculat in alt stat, vor avea obligatia de a prezenta, la cererea politistului rutier, si un document doveditor al titlului cu care este detinuta masina; acest document trebuie sa fie insotit de traducerea in limba romana, in original, efectuata de catre un traducator autorizat a carui semnatura a fost legalizata. Pe teritoriul Romaniei circula aproximativ 45.000 de masini inmatriculate in alte state, dintre care cele mai multe, aproape 20.000, in Bulgaria. Proiectul de lege mai prevede introducerea de la 1 ianuarie 2013 a permiselor de conducere pentru mopede si motocicletele din subcategoriile A1 si A2. De asemenea, pentru categoriile C si D perioada de valabilitate se va scurta la 5 ani, urmand ca acesta sa fie reinnoit dupa aceasta perioada. O alta prevedere inclusa in proiectul de lege introduce obligativitatea efectuarii controlului medical periodic ori de cate ori se solicita eliberarea unui permis de conducere cu o noua perioada de valabilitate. Proiectul adoptat de Guvern va fi transmis Parlamentului cu solicitarea de a fi dezbatut si aprobat in procedura de urgenta.
Mircea Valentin, vicepresedinte Consiliul Concurentei: Ideea de formula de calcul a pretului la carburanti ar fi un pas inainte si o solutie mai buna decat inghetarea preturilor
Aplicarea unei formule de pret la carburanti este o solutie mai buna decat inghetarea preturilor, a declarat pentru HotNews.ro vicepresedintele Consiliului Concurentei, Mircea Valentin. Acesta a precizat ca autoritatea a fost consultata informal in aceasta privinta. Saptamana trecuta, HotNews.ro a relatat ca firmele petroliere din Romania negocieaza de cateva saptamani cu autoritatile statului pentru aplicarea unei formule de pret la carburanti, fapt care ar determina un oarecare control pe piata. Pentru aplicarea acestei formule este nevoie de avizul Consiliului Concurentei. Vicepresedintele acestei autoritati a declarat ca spera sa fie „un avantaj in acea formula, sa ofere claritate si un fel de predictibilitate a pretului la pompa”.
Exodul somerilor din zona euro
Aproape 4.200 de europeni si-au pierdut locurile de munca de la inceputul anului, in fiecare zi; 50% dintre tinerii spanioli si greci sunt someri, iar unul din cinci muncitori straini este supracalificat pentru jobul pe care il are, se arata intr-o analiza HotNews.ro asupra exodului somerilor din Zona Euro. Comisarul European pentru munca a avertizat ca Europa ar putea avea o „generatie pierduta” si a lansat saptamana trecuta un pachet de masuri anti somaj. Pana la aplicarea acestuia, tinerii din Uniune incearca sa se angajeze pe alte continente. Noile trasee ale migratiei europene arata ca spanioli si portughezi inalt calificati pleaca in America de Sud si tot mai multi greci si irlandezi isi gasesc de lucru in Australia. Exodul dinspre zona euro provoaca ingrijorare cu privire la costurile pe termen lung ale crizei economice; presedintele Institutului pentru politici de migratie din Washington sustine ca acest fenomen se traduce prin plecarea oamenilor cu studii superioare, de care statele europene afectate de criza au nevoie pentru redresare.
Ford va opri cel putin opt zile productia la uzina din Koln, din cauza cererii slabe de pe piata
Ford va opri cel putin opt zile productia la uzina din Koln, din cauza cererii slabe de pe piata. Compania a vandut 385.000 de automobile in Europa in primul trimestru, in scadere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. La uzina germana lucreaza circa 4.000 de oameni. Compania a aplicat pentru un program de reducere a orelor de munca, program ce ar fi subventionat de guvern. Potrivit Reuters, principala cauza a problemelor Ford este scaderea cererii in tarile sudice lovite de recesiune: Grecia, Italia si Spania.