AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Ministerul Economiei despre conducta de gaze Giurgiu-Ruse: Transgaz a finalizat proiectul tehnic/ Finantarea europeana nu este periclitata. Jeffrey Franks: Exista spatiu pentru o crestere modesta a salariilor bugetarilor in 2011
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Ministerul Economiei despre conducta de gaze Giurgiu-Ruse: Transgaz a finalizat proiectul tehnic/ Finantarea europeana nu este periclitata
Finanţarea europeană a proiectului de interconectare a sistemelor de gaze ale României şi Bulgariei nu este periclitată. Anuntul vine de la Ministerul Economiei, ca replica la un articol aparut in publicaţia Dnevnik, de la Sofia, care a relatat că Bulgaria ar putea pierde fondurile necesare investiţiei din cauza noastra. Transgaz a finalizat proiectul tehnic privind constructia conductei de gaze naturale dintre Romania si Bulgaria, iar potrivit autoritatilor, conducta Giurgiu-Ruse ar putea fi finalizata la sfarsitul anului viitor. In cele doua luni ramase pana la sfarsitul anului, partea romana a convenit cu cea bulgara o serie de pasi de indeplinit. Se vrea intocmirea si expedierea catre Uniunea Europeana a Raportului asupra stadiului de implementare a proiectului, a unei cereri de prefinantare si desfasurarea formalitatilor de achizitie comuna a contractelor de proiectare a sectiunii de subtraversare a Dunarii. Conducta de gaze va avea o capacitate maxima de transport de 1,5 miliarde de metri cubi pe an.
Jeffrey Franks: Exista spatiu pentru o crestere modesta a salariilor bugetarilor in 2011
Salariile bugetarilor ar putea creste anul viitor, sustine seful delegatiei FMI, Jeffrey Franks, care a prezentat concluziile celei de-a sasea misiuni de evaluare a acordului cu tara noastra. Autoritatile trebuie sa fie atente sa nu „supraliciteze”, a declarat Jeffrey Franks. El a mai precizat ca o crestere de 16-18%, precum cea anuntata de vicepresedintele PDL Theodor Stolojan, este mare si in acest caz va fi nevoie de noi reduceri de personal. „Cred ca Guvernul are unele planuri in privinta cresterii salariilor, dar doresc sa se consulte cu partenerii sociali inainte de a lua ultimele decizii. Exista spatiu pentru o crestere modesta in 2011”, a declarat Franks. Prim-vicepresedintele PDL, Theodor Stolojan, a declarat ca, din diferite calcule pe care le-a vazut, cresterile salariale anul viitor ar putea fi de 16-18%, si nu 25 de procente. Stolojan a mai aratat ca aplicarea acestor cresteri ar putea fi diferentiata, la salarii mai mici fiind cresteri mai mari.
Dacia vrea sa ajunga la vanzari anuale cu peste 50% mai mari in 2015
Dacia vrea sa ajunga la vanzari anuale cu peste 50% mai mari in 2015. Grupul Renault estimeaza ca marca low-cost va ajunge la vanzari anuale de 550.000 de unitati in urmatorii 5 ani, pe fondul lansarii unor noi modele. Dacia pregateste o masina de familie si un vehicul utilitar mic in anii ce vin, potrivit reprezentantilor companiei. Cresterea se va baza mai ales pe viitoarea uzina din Maroc deoarece uzina de la Mioveni a ajuns aproape de capacitatea maxima de productie. Dacia a primit peste 80.000 de comenzi pentru SUV-ul Duster care luna trecuta a fost modelul cu cea mai mare productie la Mioveni.
Pontiac iese din scena industriei auto. Marca „cu muschi” a fost sacrificata de General Motors care trebuia sa scape de lichidare
Pontiac iese din scena industriei auto, pentru ca General Motors sa scape de lichidare. Marca auto de traditie in Statele Unite, cunoscuta pentru masinile sale puternice, asa-zisele muscle-car si-a incetat oficial activitatea. Pontiac poarta numele orasului din Michigan unde marca a luat fiinta acum 84 de ani, iar cei mai buni ani au fost acum trei decenii, cu vanzari anuale de un milion de unitati. In ultimele doua decenii fabrica a fost in declin, iar grupul proprietar, General Motors a anuntat ca va renunta la Pontiac ca parte a planului prin care s-a angajat sa isi restranga mult activitatile pentru a scapa de faliment. Pontiac nu a fost singura marca sacrificata: Saab, Saturn si Hummer au iesit si ele din portofoliul companiei care zeci de ani a fost cel mai mare producator auto mondial.