AUDIO Jurnalul Economic RFI – HotNews.ro: Negocieri cu baietii destepti: Energy Holding nu renunta la prelungirea contractului cu Hidroelectrica/ Statul vrea sa obtina o crestere cu 50-60 lei/Mwh in cadrul contractelor bilaterale
Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale – HotNews.ro
Descarca fisierul audio in format MP3
Negocieri cu baietii destepti: Energy Holding nu renunta la prelungirea contractului cu Hidroelectrica/ Statul vrea sa obtina o crestere cu 50-60 lei/Mwh in cadrul contractelor bilaterale
Unul dintre „baietii destepti” din energie, Energy Holding, a refuzat revocarea actelor aditionale incheiate in 2010 prin care s-a decis prelungirea contractelor cu Hidroelectrica, potrivit unui comunicat al Filialei Hidroelectrica Hidrosind. Refuzul a fost exprimat in cadrul unui proces de conciliere initiat de Hidrosind intre Hidroelectrica si o parte dintre „baietii destepti”. In ultimele luni, reprezentantii Ministerului Economiei si ai Hidroelectrica au purtat mai multe runde de negocieri in vederea rezilierii sau modificarii contractelor bilaterale. Potrivit surselor HotNews, initial s-a negociat majorarea preturilor la energie de la 120 lei/MWh la 155-158 lei/MWh. In ultima perioada, insa, reprezentantii statului au incercat sa forteze o crestere si mai mare, pana la 170-180 lei/MWh. Potrivit Hidrosind, clauza din Actul Aditional incheiat in anul 2010 la contractul initial, prin care este prelungita valabilitatea acestuia, si a carui revocare este refuzata de Energy Holding, ar fi lovita de nulitate, iar intentia ar fi aceea de a scoate in continuare cantitati importante de energie produsa de SC Hidroelectrica SA in afara pietei concurentiale. In aceste conditii, Hidrosind anunta ca va continua demersurile in instanta pentru a solicita constatarea nulitatii absolute a clauzei respective si acoperirea eventualelor prejudicii create. De asemenea, Hidrosind va solicita si sesizarea Curtii Europene de Justitie, Consiliului Concurentei si a Comisiei Europene in vederea analizarii acestei situatii. Premierul Mihai Razvan Ungureanu detine de cateva saptamani un raport legat de contractele bilaterale incheiate de Hidroelectrica. Dupa realizarea raportului, Guvernul a inceput negocieri cu baietii destepti in vederea rezilierii contractelor. Intre timp, Consiliul Concurentei a inceput o investigatie in privinta contractelor cu „baietii destepti” din energie, insa aceasta ar putea dura mai mult de un an.
Ungaria va aplica apelurilor telefonice o taxa de 2 forinti pe minut
Guvernul maghiar pregateste taxarea apelurilor telefonice in retelele fixe si mobile cu suma de 2 forinti (0.01 dolari) pe minut, relateaza portalul Portofolio.hu citand cotidianul german Die Welt. De asemenea, aceasta taxa va fi impusa si mesajelor scrise, iar veniturile bugetare totale pot ajunge la 170 de milioane de euro. Noua taxa este asteptata sa intre in vigoare incepand din luna iulie a acestui an. „Este de asteptat ca noua taxa sa afecteze cererea consumatorilor si sa aiba un impact indirect asupra Magyar Telekom, daca aceasta nu poate transfera valoarea taxei in costurile la consumatori”, a comentat un analist, adaugand ca „Daca aceste planuri sunt adevarate, atunci apelurile per minut vor fi mai scumpe cu 5-12% pentru consumatorii pre-paid”. Pe de alta parte, un oficial guvernamental a declarat ca transferul de date nu va fi taxat suplimentar.
Seful Ferrari lanseaza pe 28 aprilie prima linie europeana privata de trenuri de mare viteza
Seful Ferrari, Luca di Montezemolo, industriasul Diego Della Valle si alti cativa oameni de afaceri vor inaugura, pe 28 aprilie, prima linie privata de trenuri de mare viteza din Europa. Linia va deservi mai multe orase italiene cu ajutorul a 25 de trenuri ce pot rula cu 300 km/h. Marele eveniment consta in aparitia unei concurente serioase pentru operatorul de stat Trenitalia, dar multi se intreaba daca pe termen lung compania privata va putea scoate profit. Seful Ferrari a explicat ca proiectul a necesitat investitii de un miliard de euro si anual se plateste suma de 120 milioane euro pentru utilizarea infrastructurii feroviare detinuta de Trenitalia. El admite ca afacerea comporta enorme riscuri economice, insa spune ca lansarea acestor servicii echivaleaza cu spargerea unui monopol solid si le ofera calatorilor posibilitatea de a alege, lucru pe care acestia si-l doreau de mult timp.