AUDIO UPDATE Cum se inchide o solicitare de insolventa: Dupa ce un service auto i-a cerut insolventa, Euroins i-a platit datoria si apoi a cerut public service-ului sa-si retraga "acuzatiile nedrepte"
Firma de asigurari Euroins Romania a solicitat public miercuri service-ului auto Autodaris din Timisoara sa-si retraga „acuzatiile nedrepte” facute in urma cu o zi in presa prin care anunta ca i-a cerut insolventa pentru neplata unor reparatii in valoare de peste 112.000 lei. Asiguratorul spune ca in urma comunicatului i-a contactat pe reprezentantii service-ului si cercetarile interne au demonstrat ca „toate sumele restante sunt in prezent platite” si ca vinovat ar fi service-ul care nu a contabilizat aceste plati. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Autodaris demonstreaza cu mailuri si ordin de plata cum Euroins a platit ieri restanta si a cerut service-ului sa agreeze un comunicat din care sa reiasa ca service-ul ar fi avut o problema in sistemul de contabilitate,fapt cu care nu au fost de acord.
Compania de asigurari Euroins Romania a dat miercuri un comunicat de presa in care solicita public service-ului auto din Timisoara, Autodaris, sa retraga acuzatiile nedrepte facute in presa privind sume restante, in caz contrar fiind nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri.
Interesant este ca asiguratorul sustine ca imediat dupa comunicatul dat ieri de catre ASSAI (asociatia din care face parte Autodaris) a luat legatura cu reprezentantii service-ului auto si ca „in urma discutiilor si cercetarilor interne amanuntite efectuate de catre cele doua companii, s-a demonstrat ca toate sumele restante sunt in prezent platite.
- „Am fost surprinsi de comunicatul remis ieri de AUTODARIS, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante. Speram ca este o neglijenta din partea AUTODARIS, care nu a contabilizat toate platile facute de EUROINS Romania. Asadar, cerem public ca AUTODARIS sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, EUROINS Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri”, a declarat Mihnea TOBESCU, CEO al EUROINS Romania.
Redam mai joscomunicatul integral transmis miercuri de Euroins Romania:
„EUROINS Romania cere retragerea acuzatiilor facute de service-ul AUTODARIS
Compania EUROINS Romania se arata surprinsa de declaratiile facute ieri in mass-media de service-ul AUTODARIS. Astfel, ca urmare a comunicatului de presa remis ieri de service-ul membru ASSAI, societatea EUROINS Romania i-a contactat pe reprezentantii acestuia. In urma discutiilor si cercetarilor interne amanuntite efectuate de catre cele doua companii, s-a demonstrat ca toate sumele restante sunt in prezent platite.
„Am fost surprinsi de comunicatul remis ieri de AUTODARIS, cu atat mai mult cu cat la noi situatia financiara aferenta acestui service si altor membri ASSAI este clara. Nu se putea pune problema unor asemenea sume restante”, a declarat Mihnea TOBESCU, CEO al EUROINS Romania.
„Speram ca este o neglijenta din partea AUTODARIS, care nu a contabilizat toate platile facute de EUROINS Romania. Asadar, cerem public ca AUTODARIS sa isi retraga acuzatiile nedrepte facute. In caz contrar, EUROINS Romania se va vedea nevoita sa ia masurile legale ce se impun in astfel de cazuri”, a completat liderul companiei.
La sfarsitul anului 2012, EUROINS Romania a facut o majorare substantiala de capital, in concordanta cu cresterea semnificativa a volumului de vanzari al companiei in anul trecut. Aceasta majorare a capitalului a fost a cincea de cand compania este detinuta de unul dintre cele mai mari grupuri de asigurare din regiune – EUROINS Insurance Group. Acesta din urma este detinut de EUROHOLD, o companie publica tranzactionata pe segmentul principal al Bursei de Valori din Varsovia. EIG este reprezentata in majoritatea tarilor sud-est europene, cum ar fi Bulgaria, Romania, Macedonia, Serbia si Turcia si are venituri de asigurare in 2012 de peste 160 milioane de euro. In ultimii ani, investitiile in EUROINS Romania au depasit 30 milioane de euro, compania devenind unul dintre cei mai mari asiguratori din tara”.
Reprezentantii Autodaris arata cum li s-a platit datoria si li s-a cerut sa admita ca ar fi avut probleme in contabilitate
HotNews.ro a luat miercuri legatura atata cu Cristian Muntean, presedintele ASSAI cat si cu Dan Jivcu, administratorul service-ului Autodaris din Timisoara, iar cele spuse de acestia contrazic total precizarile companiei de asigurari.
Administratorul Autodaris povesteste ca ieri dupa ce a fost dat comunicatul, a fost sunat de seful Euroins Mihnea Tobescu, care i-a propus sa-i plateasca toti banii si apoi sa dea un comunicat ca s-a rezolvat situatia. Banii au fost platiti (Dan Jivcu a transmis pe mail catre HotNews.ro dovada de plata a creantei), insa comunicatul primit din partea firmei de asigurari nu a fost pe placul service-ului auto, care ar fi fost nevoit sa declare ca a avut o problema in sistemul de contabilitate.
Descarca fisierul audio in format MP3
Comunicat trimis de seful Euroins cu o zi in urma
Foto: Hotnews
„In momentul in care am cerut insolventa si am dat comunicatul de presa, m-a sunat domnul Tobescu si mia zis: Domle daca iti platesc banii toti, dam un comunicat de presa ca nu mai sunt datorii si asa mai departe? Si am zis, da, daca mi-ati platit toata creanta eu pot sa-mi retrag cererea de insolventa si bineinteles ca pot da un comunicat de presa ca Euroins mi-a achitat datoria. Domnul Tobescu mi-a trimis ieri un comunicat de presa in care vrea sa dam noi o declaratie ca a fost o eroare la noi in contabilitate, lucru care nu este adevarat. In mom de fata noi am adus situatia la zi cu dansii. Ne-au platit in cursul zilei de ieri toata datoria dupa ce le-am cerut insolventa. Intrebarea este de ce ne-au platit toti banii ieri? Atata timp cat era o eroare in contabilitatea noastra nu ar fi platit banii”, a spus Dan Jivcu, administratorul Autodaris.
Ulterior acestor relatari catre HotNews.ro, ASSAI a transmis un comunicat de presa in care reda tot sirul evenimentelor (vezi comunicatul atasat al ASSAI si Autodaris)
Atasat este si comunicatul pe care AUTODARIS sustine ca a fost transmis pe mail in urma cu o zi de catre seful Euroins, Mihnea Tobescu.
HotNews.ro a solicitat Euroins explicatii in legatura cu toata aceasta situatie, insa pana la publicarea acestor informatii nu a primit nici un raspuns.
UPDATEEuroins Romania a anuntat ca „nu doreste sa mai alimenteze acest razboi mediatic” si precizeaza ca „85% din suma pretinsa de catre AUTODARIS ca fiind restanta reprezinta facturi emise in luna ianuarie, termenele scadente nefiind inca depasite„.
Prezentam mai jos comunicatul integral al Euroins Romania:
„EUROINS Romania nu va continua razboiul mediatic inceput de ASSAI
Ca raspuns la comunicatul de presa transmis astazi de catre ASSAI, EUROINS Romania anunta ca nu doreste sa mai alimenteze acest razboi mediatic. Ca orice neintelegere din mediul de business, si aceasta se va solutiona pe cale amiabila sau prin actiune in instanta.
Precizam ca 85% din suma pretinsa de catre AUTODARIS ca fiind restanta reprezinta facturi emise in luna ianuarie, termenele scadente nefiind inca depasite. Subscrierile zilnice ale EUROINS Romania, de peste 2 milioane de lei, arata ca suma de 112.000 lei (aproximativ 25.000 EUR), aflata in disputa, nu afecteaza sub nicio forma stabilitatea financiara a companiei”.