Sari direct la conținut

Autoritatea Aeronautică a cerut Aeroportului Otopeni să restricționeze traficul aerian cu avioane mari / Probleme cu starea pistelor și a căilor de rulare, semnalate constant în ultima perioadă

HotNews.ro

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) a realizat de curând o inspecție pe Aeroportul Henri Coandă și a trimis conducerii Companiei Naționale Aeroporturi București un document prin care solicită restricționarea traficului cu avioane de categorie superioară precum Airbus A330/340/350 sau Boeing 747/777/787. Solicitarea, datată din 2 aprilie, nu ar fi fost aplicată, scrie site-ul BoardingPass.ro care publică documentul trimis de AACR. Măsura vine după ce vinerea trecută a existat un incident, relatat de Asociația Pro Infrastructura, în care una dintre piste, și așa grav afectată de degradări și gropi, a fost închisă de urgență după ce un avion Boeing 747 a dislocat o bucată din calea de rulare la decolare.

BoardingPass.ro scrie că prin „documentul transmis în data de 2 aprilie, AACR solicită aeroportului să restricționeze traficul aerian după cum urmează:

– se restricționează operarea pe AIHCB (n.r. Aeroportul Internațional Henri Coandă) a aeronavelor cu literă de cod superioară (n.r. pe AIHCB sunt autorizate pentru operare aeronavele de categorie D*);

– se restricționează operațiunile desfășurate în condiții RVR (n.r. runway visual range) mai mic de 350m.”

Pentru a înțelege mai bine aceste restricții și categoriile de aeronave avem mai jos câteva exemple de avioane incluse în fiecare categorie:

Categoria A: Piper PA-31/Cessna 404 Titan;

Categoria B: Bombardier Regional Jet CRJ-200/De Havilland Canada DHC-6;

Categoria C: Boeing 737 (-300 – 900), Airbus A320 (318 – 321), Embraer ERJ (170 – 195);

Categoria D: Boeing 757, 767, Airbus A300, A310;

Categoria E: Boeing 747 (SP, -100, -200, -300, -400), 777, 787, Airbus A330, A340, A350;

Categoria F: Boeing 747-8, Airbus A380.

„După cum observăm, la două zile de la această informare, acest lucru nu s-a întâmplat, iar Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbusuri A330 (avion categoria E) în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400”, scrie BoardingPass.ro

Mari probleme cu pistele și căile de rulare. Ministerul Transporturilor anunță că vor începe lucrări de reparații la ambele piste

Ministerul Transporturilor a anunțat că ambele piste ale Aeroportului Henri Coandă vor intra în lucrări de reparații și modernizare. Măsurile anunțate vin după ce în ultima perioadă au aparut mai multe controverse privind starea pistelor și degradările suferite de calea de rulare.

Asociația Pro Infrastructura (API) a atras atenția asupra unui incident în care o bucată din calea de rulare ar fi fost dislocată în timpul decolării unui Boeing 747-400 al companiei israeliene El Al, provocând închiderea de urgență a pistei.

De curând, Werner Wollf, directorul TAROM, declara într-o conferință de presă că starea căiilor de rulare de pe Aeroportul Otopeni este sub orice critică. Potrivit acestuia gropile din pistă taie roțile avioanelor, iar compania e nevoită să le schimbe uneori chiar de cinci-șase ori mai des decât ar trebui.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro