Sari direct la conținut

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: O asociere de constructori din Italia și România a câștigat cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România

HotNews.ro
Autostrada A1 Sibiu - Pitesti - cele cinci sectiuni, Foto: Hotnews
Autostrada A1 Sibiu - Pitesti - cele cinci sectiuni, Foto: Hotnews

A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 din Autostrada Sibiu-Pitești, cea mai scumpă licitație pentru o autostradă lansată vreodată în România. Discutăm de un tronson de 37,4km între Cornetu și Tigveni și care va costa peste 1 miliard de euro.

Anunțul a fost făcut joi de către ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Anunțarea câștigătorului vine după ce pe 10 martie trei asocieri au depus ofertele finale la licitația pentru secțiunea Cornetu – Tigveni.

Oferta câștigătoare vine de la asocierea italo-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad (Italia – România), cu o ofertă de 5,323 miliarde de lei (fără TVA).

Contractul va fi semnat dacă nu vor exista contestații. Termenul de proiectare este de 12 luni, iar termenul de execuție este de 45 de luni.

„Mai clar: lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni de la data semnării contractului”, a spus Grindeanu.

A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 3 Cornetu – Tigveni

Lungime: 37,4 km

Constructor: Webuild (Astaldi) – Tancrad (Italia – România)

Valoarea: 5.323.767.251,00 Lei fără TVA.

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje;
  • Tunelul Poiana cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/galerie;
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni;
  • Ecoduct în zona localității Călinești.

Foto: Secțiunile montane (2 și 3) ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și tunelele de pe traseu

A1 Sibiu – Pitești – Lotul 3 Tigveni – Cornetu – Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă

Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează:

  • Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M
  • Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A);

De-a lungul traseului, între km 60+021 – km 61+721 (km 55+135 – km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.

Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.

Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.

Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.

Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.

La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

Stadiul lucrărilor pe fiecare secțiune a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe Secțiunea 1, 13 km de la Sibiu la Boița (constructor Porr) și pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi).

Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni licitația s-a finalizat cu semnarea contractului pe 15 noiembrie 2021 cu austriecii de la PORR. Acolo autostrada se află în etapa de proiectare.

Pe Secțiunea 3 abia acum a fost selectat câștigătorul.

Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia.

Secțiunile autostrăzii A1 Sibiu – Pitești

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro