Sari direct la conținut

Autostrada A13 Brașov – Bacău: Trei oferte depuse pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate / Valoarea estimată, de aproape patru ori mai mare decât pe fostul contract reziliat

HotNews.ro
Autostrada A13 - Tuneluri si viaducte pe Valea Oituzului, Foto: Hotnews
Autostrada A13 - Tuneluri si viaducte pe Valea Oituzului, Foto: Hotnews

Trei oferte au fost depuse pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada A13, în cadrul unei licitații lansate de CNAIR pe bani mai mulți după ce contractul anterior a fost reziliat din cauză că fostul proiectant nu a putut acoperi costurile cu investigațiile geotehnice.

„Proiectul autostrăzii Brașov-Bacău merge înainte!”, a scris directorul CNAIR, Cristian Pistol, care anunță că 3 operatori economici au depus oferte pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției A13:

  • CONSITRANS SRL
  • MEGA MÜHENDISLIK MÜŞAVIRLIK A.Ş.
  • Asocierea EXPLAN SRL (lider) – DP CONSULT SA – TEKFEN MÜHENDISLIK A.Ş. (TEKFEN ENGINEERING Co. Inc.)

Licitație pentru SF, pe bani mai mulți după ce primul contract a eșuat

Valoarea estimată a contractului care va asigura o legatură rutieră modernă între Moldova și Transilvania, este de 77,19 milioane de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport (PT), potrivit lui Pistol.

De precizat că fostul contract fusese semnat pe circa 20 de milioane de lei.

Autostrada Brașov – Bacău ar urma să aibă o lungime de aproximativ 164 km, iar câștigătorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea acestui Studiu de Fezabilitate.

Autostrada A13 Brașov – Bacău: Contract reziliat după doi ani / Ce trasee au fost studiate

Compania de Autostrăzi a scos în noiembrie 2022 la licitație finalizarea studiului de fezabilitate necesar construcției autostrăzii Brașov – Bacău, mărind banii puși la bătaie, după ce contractul precedent a fost reziliat din cauză că fostul proiectant nu a putut acoperi costurile cu investigațiile geotehnice.

Contractul precedent pentru SF și PT pe A13 Brașov – Bacău a fost reziliat la începutul toamnei 2022, după cum anunța ministrul Sorin Grindeanu, asta după ce chiar proiectantul a notificat CNAIR pentru rezilierea amiabilă a contractului încă de la începutul lunii iunie, arătând că nu mai poate acoperi costurile suplimentare pentru investigațiile geotehnice.

Contractul precedent a fost semnat în mai 2020 pe circa 20 de milioane de lei cu Search Corporation și Primacons Grup.

În cadrul contractului, Search Corporation a analizat cinci variante de traseu pentru A13 Brașov – Bacău.

Dintre toate, varianta roșie (varianta 1) a fost selectată, lungimea estimată fiind de 162 km.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro