Autostrada „Moldovei” A7: 28 de oferte pentru tronsoanele de la Buzău la Focșani. Majoritatea ofertelor vin de la companii din Turcia
Nu mai puțin de 28 de oferte au fost depuse pentru construirea celor 82 de kilometri de autostradă împărțiți pe patru loturi de la Buzău la Focșani. Din cele 28 de oferte, 15 vin de la companii sau asocieri din Turcia. Celelalte oferte vin de la companii din România, Italia, Grecia sau Spania. Cel mai eficient constructor român – UMB – a depus oferte pentru toate patru loturi.
„Marți, 10.05.2022, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedurile de atribuire a contractelor de execuție lucrări pentru autostrada Buzău – Focșani, în lungime de 82,44 km”, anunță Compania de Autostrăzi.
A7 Buzău – Focșani: TRONSONUL 1 – Buzău și Vadu Pășii (km 0+000 – km 4+600)
Lungime: 4,6 km
Valoarea estimată este de 858.849.630,25 lei fără TVA.
Termen: 20 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor;
1. Asocierea BOG’ART SRL – RIZZANI DE ECCHER S.p.A – ARTERA BLUE SRL (Romania – Italia – Romania)
2. Asocierea DRUM ASFALT SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. – TRAMECO S.A. (Romania – Spania)
3. Asocierea KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET AS – ALEXCOR TRADING SRL (Turcia – Romania)
4. Asocierea MAVGO HOLDING S.R.L. – DANLIN XXL S.R.L. (Romania – Romania)
5. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. – MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
6. Asocierea OZALTIN INŞAAT TICARET VE SANAYI A.S. – FERNAS iNŞAAT A.S. (Turcia)
7. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (Romania)
8. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. (Turcia)
A7 Buzău – Focșani: TRONSONUL 2 – Vadu Pășii – Râmnicu Sărat (km 4+600 – km 35+400)
Lungime: 30,8 km
Valoarea estimată este de 1.642.233.646,58 lei fără TVA.
Termen: 26 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor;
1. Asocierea BOG’ART SRL – TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A. – S.C. TANCARD S.R.L. (Romania – Italia – Romania)
2. Asocierea MAVGO HOLDIN S.R.L. – S.C. DANLIN XXL S.R.L (Romania)
3. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
4. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI – MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)
5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
6. Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) (Turcia)
7. TASYAPI INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
FOTO – Traseul și loturile autostrăzii A7 Buzău – Focșani
A7 Buzău – Focșani: TRONSONUL 3 – Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (km 35+400 – km 71+500)
Lungime: 36,1 km
Valoarea estimată este de 1.834.367.380,36 lei fără TVA.
Termen: 26 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor;
1. ASOCIEREA S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (Romania)
2. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
3. ASOCIEREA NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI – MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)
4. ASOCIEREA SC SA & PE CONSTRUCT SRL – S.C. SPEDITION UMB S.r. L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
5. TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) (Turcia)
A7 Buzău – Focșani: TRONSONUL 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord (km 71+500 – km 82+440)
Lungime: 10,94 km
Valoarea estimată este de 954.651.123,74 lei fără TVA.
Termen: 20 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor;
1. Asocierea TANCRAD SRL – BOG’ART SRL – TODINI COSTRUZIONI GENERALI SpA (Romania – Italia)
2. AKTOR SA (Grecia)
3. Asocierea DANLIN XXL S.R.L. – MAVGO HOLDING S.R.L. (Romania)
4. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (Romania)
5. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI – MAKYOL INŞAAT SANAYI TURIZM VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)
6. Asocierea Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret ANONIM SIRKETI – ALEXCOR TRADING SRL (Turcia – Romania)
7. Asocieriea OZALTIN INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. – FERNAS ÎNŞAAT A.Ş (Turcia)
8. TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (Turcia)
A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri. Va fi gata până în 2026?
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.
Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.
A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău. Ulterior, în luna aprilie, rezultatul pe unul dintre loturi a fost întors și CNAIR a dat alt câștigător. Niciunul dintre loturi nu au fost încă contractate,
În luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație cele alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani la care s-au depus abia acum ofertele.
Restul tronsoanelor din A7 încă nu au fost licitate…
Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85
Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.
Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.
Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.
–
Citește și: