Autostrada „Moldovei” A7: A fost semnat contractul pentru tronsonul care se desprinde din A3 în apropiere de Ploiești
Contractul pentru primul lot din primul tronson scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 a fost semnat de CNAIR cu italienii de la Impresa Pizarotti, același constructor care între 2014 și 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș – Alba Iulia. Tronsonul de la Dumbrava (A3) la Mizil are 21 de kilometri și e al doilea lot contractat din A7 Ploiești – Buzău după Mizil – Pietroasele (28km) semnat la început de iunie.
„Joi, 16.06.2022, CNAIR a semnat contractul pentru EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEȘTI – BUZĂU, LOT 1, DUMBRAVA – MIZIL, KM 0+000 – KM 21+000”, anunță Compania de Autostrăzi.
A7 Dumbrava (A3) – Mizil
Constructorul: ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.P.A. – PIZZAROTTI S.A. – RETTER PROJECTMANAGEMENT S.R.L.
Lungime: 21 km
Valoare: 1.468.550.055,22 Lei fără TVA.
Durata de execuție (proiectul tehnic este deja realizat): 20 de luni.
Perioada de garanție: 10 ani.
Lotul presupune construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.
Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș – Alba Iulia Nord (17 km – 2014-2021) sau A3 București – Moara Vlăsiei (13 km – 2007-2012).
Semnarea contractului actual vine după ce la început de iunie CNAIR a semnat contractul de execuție și pentru lotul adiacent – Mizil – Pietroasele, cu o lungime de circa 28 de kilometri. Acel contract cu asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria) pentru circa 1,25 miliarde de lei.
Pe lotul 3 Pietroasele – Buzău câștigător al licitației a fost dat Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco, dar contractul n-a fost semnat încă.
În total Tronsonul Ploiești-Buzău (63,25 km împărțiți pe trei loturi) este prima secțiune a autostrăzii Ploiești-Pașcani (A7)*, în lungime de 320 de km, care va asigura legătura Munteniei cu Moldova.
Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava) – Buzău:
– lungime – 63 km;
– 6 noduri rutiere;
– 160 de ha de perdele forestiere;
– 42 de poduri + pasaje;
– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.
– trei loturi distincte:
- lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000)
- lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350)
- lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250).
A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar care deja acumulează întârzieri
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești.
Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.
A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău.
Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, iar pe 10 mai au fost depuse în total 28 de oferte pentru cele patru loturi (82 km) de la Buzău la Focșani.
Restul încă nu au fost licitate…
Abia pe 25 mai au fost aprobați de către Guvern indicatorii tehnico economici pentru tronsonul Bacău – Pașcani.
Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85
Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.
*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.
Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.
–