Sari direct la conținut

Autostrada „Moldovei” A7: Cine ar putea construi cei 95 km dintre Focșani și Bacău / Toate ofertele depuse / A7 în Moldova, o afacere UMB cap-coadă?

HotNews.ro
Traseul Autostrazii A7 Focșani - Bacău, Foto: Hotnews
Traseul Autostrazii A7 Focșani - Bacău, Foto: Hotnews

Câte patru oferte au fost depuse pentru fiecare din cele trei loturi ale autostrăzii A7 de la Focșani la Bacău, un tronson de aproape 95 de kilometri și cu o valoarea totală estimată la circa 8,25 miliarde de lei, adică aproape 1,66 miliarde de euro.

Autostrada Focșani – Bacău are o lungime totală de 95.902 km și va cuprinde 91 de poduri/pasaje, 5 noduri rutiere, 2 parcări de scurtă durată (stânga/dreapta), 2 parcări tip S1 (stânga/dreapta), 1 parcare tip S3 (stânga/dreapta) și 3 Centre de Întreținere și Coordonare. Proiectul Autostrăzii Focșani – Bacău prevede inclusiv plantarea a peste 174 de hectare de perdele forestiere de protecție.

Termenul de execuție este de 30 de luni de la semnarea contractelor.

La licitația lansată în acest an, până la termenul limită, au fost depuse 12 oferte de către următorii agenți economici, câte 4 oferte pentru fiecare lot în parte, astfel:

Lotul 1 Focșani – Domnești Târg – 35,60 km (de la km 0+000 la km 35+ 600)

Valoare estimată de 2.980.541.107,96 lei, fără TVA:

  • 1. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET AS (Turcia)
  • 2. MAPA INSAAT VE TICARET AS (Turcia)
  • 3. NUROL INSAAT VE TICARET AS (Turcia)
  • 4. Asocierea SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL (România)

Lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni – 38,78 km (de la km 35+600 la km 74+380)

Valoare estimată de 3.147.260.622,03 lei, fără TVA:

  • 1. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. -– S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
  • 2. NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
  • 3. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • 4. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

Lotul 3 Răcăciuni – Bacău – 21,522 km (de la km 74+380 la km 95+902,35)

Valoare estimată de 2.118.715.571.17 lei, fără TVA:

  • 1. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • 2. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
  • 3. NUROL INŞAAT VE TiCARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)
  • 4. Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. -– S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (România)

Traseul autostrăzii A7 Focșani – Bacău:

Autostrada A7 în Moldova, o afacere UMB cap-coadă?

În urmă cu o zi, 23 de oferte au fost depuse din partea mai multor asocieri de constructori din România, Turcia și chiar din Ucraina pentru construcția celor circa 77,4 km de autostradă dintre Bacău și Pașcani. Printre oferte se regăsește și UMB care a intrat în cursă pe fiecare lot.

În paralel, UMB este constructorul român care are deja contractate două loturi din tronsonul Buzău – Focșani și a fost desemnat câștigător și pe celelalte două segmente, urmând a semna contractul dacă nu vor exista contestații în următoarele zile.

Compania a fost în ultimii ani cea mai performantă din rândul constructorilor de autostrăzi, reușind mobilizări exemplare pe șantiere și chiar și inaugurări înaintea termenelor contractuale.

Tot UMB a construit și finalizat înainte de termen singura bucată din A7 deschisă traficului în prezent: 16 km drept centură a Bacăului.

Dacă ar reuși să câștige toate tronsoanele licitate acum pe A7, UMB – companie din Bacău la origini, ar ajunge practic să lucreze pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.

Vezi și:

A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.

Până în acest moment, au fost contractate doar două loturi (49 km) din cele trei de pe Ploiești (Dumbrava) – Buzău și cele două loturi de capăt (16km) ale tronsonului Buzău – Focșani (4 loturi – total 83 km).

Foto: Traseul autostrăzii A7

Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

VEZI ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro