Sari direct la conținut

Autostrada „Moldovei” A7: O asociere din Turcia va construi ultimul lot necontractat dintre Ploiești și Buzău / Un an pierdut în evaluări și contestații

HotNews.ro
Autostrada „Moldovei” A7 - Ploiești/Dumbrava - Buzău, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Autostrada „Moldovei” A7 - Ploiești/Dumbrava - Buzău, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

O asociere de constructori din Turcia va construi pentru circa 1 miliard de lei cei 14 kilometri de la Pietroasele la Buzău, parte din tronsonul Ploiești – Buzău a autostrăzii A7. Desemnarea de acum a unui câștigător la licitația lansată încă din iunie 2021 vine după mai bine de un an în care timpul s-a pierdut foarte mult întâi cu evaluarea ofertelor, soluționarea contestațiilor și reevaluarea candidaților în urma deciziilor din justiție.

„Joi, 27.10.2022, după finalizarea procesului de reevaluare a ofertelor în conformitate cu dispozițiile Deciziei Civile Intermediare nr. 1454/03.06.2022, Deciziei Civile nr. 1857/11.07.2022, pronunțate de Curtea de Apel Bucuresti, precum și ale Deciziei CNSC nr. 808/C9/676,677,680/14.04.2022, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului “EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEȘTI-BUZĂU, LOT 3 Pietroasele – Municipiul Buzau km 49+350 – km 63+250”, a anunțat CNAIR.

  • Ofertantul desemnat câștigător este ASOCIEREA NUROL INŞAAT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (LIDER DE ASOCIERE) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., cu preţul de 1.093.470.823,76 Lei fara TVA.

Durata de execuție a contractului este de 20 de luni, de la momentul începerii efective a lucrărilor. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv, după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 km, si include construcția a 8 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1260 m.

A7 Pietroasele – Buzău: Licitație lansată de peste un an și cinci luni / Un an pierdut în evaluarea ofertelor și contestații

Cele trei tronsoane ale A7 Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău au fost scos la licitație încă din iunie 2021 – în total cele trei loturi au o lungime de 63 km. Depunerea ofertelor – 39 la număr – s-a făcut în luna septembrie.

De atunci și până în luna februarie CNAIR a lucrat să evalueze ofertele. În cele din urmă, pentru tronsonul Pietroasele – Buzău (13,9km) CNAIR a desmenat câștigător asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco, dar rezultatul a fost contestat de către trei dintre participanți.

Ulterior, CNSC a respins una dintre contestații, dar a admis celelalte două ceea ce a obligat CNAIR să reevalueze ofertele depuse.

Traseul Autostrăzii A7 Ploiești (Dumbrava/A3) – Buzău – Click pe poză pt mărire

A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.

Până în acest moment, au fost contractate doar două loturi (49 km) din cele trei de pe Ploiești (Dumbrava) – Buzău și cele două loturi de capăt (16km) ale tronsonului Buzău – Focșani (4 loturi – total 83 km).

Pentru loturile dintre Bacău și Focșani (3 loturi, 95 km) au fost depuse câte patru oferte pe tronson, printre antreprenorii interesați fiind și constructorul UMB, care deja construiește două din loturile de pe segmentul Focșani – Bacău și a construit în trecut și centura Bacăului (16km).

Foto: Traseul autostrăzii A7

Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

VEZI ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro