Sari direct la conținut

Autostrada „Moldovei” A7 prinde, în sfârșit, viteză: Pe două loturi a început construcția, pe alte două se poate semna contractul de execuție

HotNews.ro
Autostrada Moldovei - A7, Foto: Hotnews
Autostrada Moldovei - A7, Foto: Hotnews

După ani de zile de promisiuni și licitații amânate și întârziate, lucrurile încep să se miște pentru Autostrada „Moldovei” A7, sub presiunea termenelor scurte de implementare care vin odată cu finanțarea prin PNRR. Cum autostrada A7 până la Pașcani ar trebui complet finalizată până în 2026 pentru a nu pierde banii europeni, două din șantiere au fost deja deschise, iar pe alte două loturi semnarea contractelor e doar o chestiune de zile.

Lucrări începute pe două loturi din A7

Luni s-a dat oficial startul construcției pe șantierul Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, cuprins între Dumbrava (Autostrada A3 București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C), cu o lungime de 21 km.

Aici asocierea italiano-română Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement are 20 de luni pentru a finaliza toate lucrările, inclusiv 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare. Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA.

A7 Ploiești – Buzău, Lotul 1 A3 – Mizil (DJ 100C)

Lungime: 21km

Constructor: Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement

Valoare: 1,46 mld lei (fără TVA)

Începerea lucrărilor: 22 august 2022

Termen de execuție: 20 de luni

Anterior, pe 11 august, s-a dat startul lucrărilor și pe lotul 2, adiacent, de la Mizil la Pietroasele (DJ 203G), cu o lungime de 28,35 km.

Acolo constructorul este asocierea de constructori români și bulgari, SC CONI SRL – TRACE GROUP, tot cu termen de execuție de 20 luni, pentru un proiect cu 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, 2 spații de servicii de tip S1 (stânga/dreapta). Valoarea contractului este de 1,249 miliarde lei, fără TVA.

A7 Ploiești – Buzău, Lotul 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G)

Lungime: 28,35 km

Constructor: SC CONI SRL – TRACE GROUP

Valoare: 1,25 mld lei (fără TVA)

Începerea lucrărilor: 11 august 2022

Termen de execuție: 20 de luni

Autostrada A7 Buzău – Focșani, liber la contractarea a două loturi

Înafară de aceste loturi (unde licitația fusese lansată în iunie 2021), pe alte două loturi există acum cale liberă pentru semnarea contractelor de execuție.

Este vorba despre tronsonul A7 Buzău – Focșani, un de licitația a fost lansată în februarie 2022. Din cele patru loturi, pe Lotul 1 și pe Lotul 4 nu au existat contestații depuse după anunțarea câștigătorului, românii de la UMB.

Astfel, CNAIR a anunțat a solicitat ofertantului desemnat câștigător documentele necesare în vederea încheierii celor două contracte de execuție lucrări. Și aici vom discuta de o perioadă de execuție de 20 de luni de la începerea lucrărilor.

FOTO – Traseul și loturile autostrăzii A7 Buzău – Focșani

A7 Buzău – Focșani, Lotul 1 – Buzău – Vadu Pașii

Lungime: 4,6 km autostradă (+ aprox. 8 km drum de legătură DN2-DJ203K)

Constructor: Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL:

Valoare: 689.285.996,26 Lei, fără T.V.A.

Termen de execuție (de la începerea lucrărilor): 20 de luni

A7 Buzău – Focșani, Lotul 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord

Lungime: 10,94 km (+4 km drum de legătură cu DN2D)

Constructor: Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL

Valoare: 763.720.833,05 Lei, fără T.V.A.

Termen de execuție (de la începerea lucrărilor): 20 de luni

A7 – Autostrada finanțată prin PNRR, dar cu termen limită pentru finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

În momentul de față toate tronsoanele au fost scoase la licitație (ultimele în luna august 2022), deși pentru A7 au tot fost promise încă din 2020.

Autostrada A7 – „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Foto: Traseul autostrăzii A7. / Vezi aici în detaliu traseul A7 de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Pașcani

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.

*Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

VEZI ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro