Sari direct la conținut

Autostrada „Unirii” A8: Contract atribuit pe 59 de mil. lei pentru proiectarea tronsoanelor Tg. Neamț – Iași – Ungheni

HotNews.ro
A8 Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews
A8 Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews

Realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni. Termenul contractual este de 23 de luni, însă ministrul Transporturilor a declarat în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme. Contractul a fost atribuit pentru circa 59 de milioane de lei către Consitrans.

„Astăzi, 19.03.2021 s-a finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect “Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul “Autostrada Târgu-Neamț – Iasi- Ungheni”, anunță CNAIR

Ofertantul desemnat câștigător este SC CONSITRANS S.R.L., cu prețul de 58.830.448,35 Lei fără TVA si un punctaj total de 96,00 de puncte, din care 40,00 de puncte pentru componenta financiară și 56,00 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este dupa cum urmează:

· 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate;

· 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) si obținerea Autorizației de Construire;

· 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE);

În perioada următoare, dupa îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016, precum si dupa soluționarea eventualelor contestațiilor/ plângerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odata cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat în repetate rânduri că va negocia cu proiectantul care va fi declarat câștigător ca unele secțiuni, precum Tg. Frumos – Lețcani, zonă extrem de circulată în prezent, să fie predate înainte de termen pentru a fi scoase la licitația de execuție mai devreme.

Citește și:

Autostrada Târgu Neamț – Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș – Tg.Neamț – Iași – Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.

Sector Târgu Neamț – Iași – Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.

Conform datelor din Caietul de Sarcini, Prestatorul va elabora următoarele documentații:

• Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni

• Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire

• Proiectului tehnic de execuție

• Publicitatea proiectului

• Documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare (fonduri europene)

• Documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate

• Asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Tg.Neamț-lași-Ungheni

Prestatorul va identifica 2 variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabi­litate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro

Punctul de începere al proiectului se păstrează (zona DN2/Moțca), astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târ­gu Mureș-Târgu Neamț, de asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura cone­xiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni;

„Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costuri­lor cu construcția obiectivului, față de valorile esimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform Caietului de Sarcini.

Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează

• SECTORUL nr.1 – Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;

• SECTORUL nr.2 – Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28 (zona Lețcani);

• SECTORUL nr.3 – Km 61-km 78, respectiv DN 28 (zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);

• SECTORUL nr.4 – Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești)

Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, se arată în documentație.

Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinse între 100km/h-140km/h. Se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.

Activitățile aferente studiului geotehnic se pot realiza etapizat, pe sectoarele de autostrada indicate mai jos:

Sector I – km 0+000 – km 32+000 = 32 km

Sector 2 – km 32+000 – km 61 +000 = 29 km

Sector 3 – km 61 +000 – km 78+000 = 17 km

Sector 4 – km 78+000 – km I 00+ 140 = 22, 14 km

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro