Sari direct la conținut

Batalie pe piata TV: Antenele reactioneaza la oferta publicitara a Pro TV

HotNews.ro

Regia de publicitate CLIR Media, care vinde spatiul publicitar al posturilor din portofoliul grupului Intact, a anuntat un program de loialitate pentru clientii publicitari, prin care, in anumite conditii, sunt vandute GRP-uri (puncte de audienta pentru reclamele difuzate) la pretul de 89 de euro pe Antena 1, conform unei informari preluate vineri de Iulian Comanescu pe blogul sau. Oferta Antenelor vine la scurt timp dupa ce, potrivit lui Catalin Tolontan si Iulian Comanescu, Pro TV a anuntat o oferta de fidelizare, prin care GRP-ul peste un anume volum contractat este vandut cu 100 de euro.

Potrivit informarii CLIR Media, „Programul Lunar de Loialitate” nou lansat urmareste principiul „ceea ce cheltuiesti astazi castigi maine”. Programul prevede ca:

  • statiile din portofoliul grupului Intact ofera clientilor posibilitatea sa cumpere „GRP-uri de loialitate” in limita a 25% din totalul de GRP-uri consumate in luna precedenta.
  • pretul GRP-urilor de loialitate pe Antena 1 este de 89 euro, iar cel pe alte posturi ale grupului – de 40 de euro
  • programul de loialitate va incepe in mai.

Marti, Catalin Tolontan scria pe blogul sau ca Pro TV a lansat catre agentii un asa-numit Program Stimulus. Pentru a-si asigura „consumul pe o piata care in aprilie pare si fi intrat pe un prag chiar mai coborit decat cel din martie”, „incepand cu 1 mai, clientii pot cumpara spatiu publicitar la un GRP cotat cu 420 RON net pe Pro TV si cu 210 RON net pe Acasa TV”, GRP-uri recompensa care „se aplica peste dealul deja negociat, practic la consumul de peste buget si in interiorul caruia preturile raman cele convenite”.

Joi, Iulian Comanescu aprecia ca oferta Pro TV se vede „ca o incercare de a securiza venituri pe termen lung” si ca „o riposta din partea celuilalt mare grup, Antena, e previzibila (…) Cumva, competitia dintre cei doi mari se va transa, dar perdantii, in acest caz, sunt televiziunile medii si mici, care pana acum puteau oferi preturi reduse pe punctul de rating”.

Vineri, Comanescu scrie pe blogul sau, anuntand reactia CLIR Media, ca „ceea ce presupuneam s-a intamplat (…) Oferta e mai agresiva decat a Pro TV-ului si va avea efecte asupra vanzarilor pe televiziunile de nisa”.

NOTA: GRP (Gross Rating Points) reprezinta principala moneda de schimb pe piata publicitatii TV si inseamna totalul punctelor de rating (audienta) inregistrate de o campanie sau de o pauza publicitara. Ratingul, masurat procentual, este dat de raportul dintre numarul telespectatori aflati pe un anumit post, la un moment dat, din totalul posesorilor de televizoare. Un punct de rating este echivalentul a aproximativ 110.000 de telespectatori din mediul urban.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro